خرمشهری‌ها به استقبال کاروان عشق می‌شتابند

خورنا: محمد جوروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: جشنواره کشوری فرهنگی و مذهبی امام رضا(ع) امسال از هفتم تا ۱۷ مهرماه مصادف با ولادت امام هشتم (ع) و دهه کرامت در سطح گسترده‌ای برگزار می‌شود.
وی بخش فرهنگ و هنر را مهم‌ترین بخش تاثیرگذار بر روح و روان مردم دانست و خاطرنشان کرد: هرچه این بخش مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و شیعه باشد تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر افزود: امسال مسیر این جشنواره از شلمچه دروازه ورود امام رضا (ع) به ایران آغاز و تا مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: آغاز این جشنواره با ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) از مرز شلمچه به ایران زمین خواهد بود که رأس ساعت چهار بعدازظهر نیز برگزار می‌شود.
جوروند تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار خرمشهر اعم از بسیجیان، خادمان حوزه‌های علوم قرآنی، کسبه، بازاریان و … امروز با اسپند و توزیع شیرینی به استقبال کاروان عشق می‌شتابند.
وی در ادامه گفت: تزیین و ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) با شتر، اسب و ۹۰ تعزیه‌گردان از مرز شلمچه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم امروز برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر اضافه کرد: ارتباط میان ولایت امام رضا(ع) و مدافعان ولایت که همانا شهدای شلمچه هستند یکی از اهداف آغاز این جشنواره از مرز شلمچه و با ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) است.
وی اظهار داشت: تمهیدات لازم به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) از مرز شلمچه با همکاری مسئولان اجرایی شهرستان اندیشیده شده است.
جوروند خاطرنشان کرد: امیدواریم این آیین امروز با همکاری مردم و مسئولان به‌بهترین شکل ممکن برگزار شود و بتوانیم میزبانی خوب برای جشنواره کشوری امام رضا(ع) باشیم.
وی افزود: کاروان نمادین امام رضا(ع) امروز با نقل و اسپند و همراهی مردم با ۹۰ تعزیه‌گردان از مرز شلمچه وارد ایران زمین می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *