امام جمعه آبادان: مردم آبادان از ملی شدن نفت باید بهره ببرند

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: مردم آبادان با توجه به محرومیت‌ها و کمبودهای موجود در شهر باید از ملی شدن نفت بهره بیشتری ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای ثامن الائمه (ع) آبادان اظهار داشت: غربی‌ها با افزایش فشارهای اقتصادی به دنبال دستیابی به امتیازاتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امید غربی‌ها این بود که با فشار آوردن به مردم، آن‌ها در مقابل نظام قرار گیرند؛ اما آنچه که در ۲۲ بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آن‌ها بود.

خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: غربی‌ها علاوه بر مشکلات اقتصادی خود، گرفتار برخی مشکلات ناشی از تحریم ایران نیز شده‌اند.

وی عنوان کرد: غربی‌ها برای مشکلات خود راه‌حل ندارند، اما ایران برای مشکلات اقتصادی خود راه‌حل دارد.

ابراهیمی‌پور با اشاره به شرایط کشور یادآور شد: باید از جنگ نرم دشمن با اتحاد و همدلی هرچه بیشتر عبور کنیم.

وی افزود: بخشی از گرانی و افزایش قیمت‌ها ناشی از تحریم‌ها و بخشی از آن ناشی از سوء مدیریت در کشور است.

وی اذعان داشت: باید برای مهار و کنترل افزایش قیمت‌ها چاره‌اندیشی شود.

ابراهیمی‌پور ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزاد‌ترین و استاندارد‌ترین انتخابات در دنیا دانستند و فرمودند: هدف از بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها در انتخابات معرفی افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات است و باید افرادی کاندیدای انتخابات شوند که دارای صلاحیت‌های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

امام جمعه آبادان در ادامه خطبه‌ها با اشاره به مشکلات دو شهر جنگ‌زده آبادان و خرمشهر بیان داشت: آبادان، خرمشهر و سایر شهرهای جنگ‌زده هنوز بازسازی کامل نشده‌اند و نیاز به اعتبارات ویژه دارند.

وی اظهار داشت: آبادان مشکل آب، فاضلاب، برق و آسفالت خیابان‌ها و جاده‌ها روستایی دارد که در زمان جنگ تحمیلی به کلی از بین رفته‌اند.

ابراهیمی‌پور با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۲ در مجلس خواستار توجه نمایندگان به شهرهای محروم و جنگ زده شد و افزود: نمایندگان مجلس باید بدانند آبادان و سایر شهرهای جنگ‌زده حق بزرگی به گردن این انقلاب و نظام دارند.

وی همچنین به ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: مردم محروم آبادان باید بیش از پیش از ملی شدن صنعت نفت بهره ببرند.

امام جمعه آبادان گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به آبادان، ۲۰۰ میلیارد ریال به این منظور اختصاص داده شد و در هیئت دولت مطرح و مصوب شد؛ اما تاکنون این اعتبار به این شهر تزریق نشده است.

ابراهیمی‌پور به افتتاح پلی‌کابلی حضرت امام رضا (ع) آبادان اشاره کرد و گفت: این پل در کمترین زمان و با مدیریت شهردار و با همت و مساعدت استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان به بهره‌برداری رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *