کاندیداتوری دکتر حسن روحانی در انتخابات ‌۹۲ قطعی ‌شد

خورنا: خبر قطعی شدن کاندیداتوری دکتر حسن روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و همچنین انتخاب روسای ستاد وی بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

به گزارش آفتاب، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از قطعی شدن کاندیداتوری حسن روحانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد و گفت: نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت هاشمی‌ رفسنجانی رئیس ستاد انتخابات روحانی شد.

غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با فارس، از حمایت حزب متبوعش برای کاندیداتوری حسن روحانی خبر داد و اظهار داشت: کاندیداتوری آقای روحانی قطعی است و حزب اعتدال و توسعه از وی حمایت می‌کند.

وی افزود: ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در تهران و مراکز استان‌ها مشخص شده است و آقای نعمت‌ز‌اده وزیر صنایع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی و اکبر ترکان نیز به عنوان قائم مقام ستاد مشخص شده‌اند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را چند قطبی دانست و تصریح کرد: گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات آتی قالیباف، ولایتی، و گزینه‌ای از جبهه پایداری است و معتقدیم گزینه دولت چندان شانسی برای حضور در عرصه رقابت‌ها نداشته باشد.

دهقان گزینه اصلاح طلبان را عارف برشمرد و تصریح کرد: آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست بلکه میانه رو است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که نظرتان راجع به نظرسنجی‌ها درخصوص کاندیدهای احتمالی انتخابات آینده چیست؟، گفت: فرهنگ ایرانیان فرهنگی دقیقه نودی است و این را در انتخابات ریاست جمهوری قبلی نیز نشان داده‌اند که نمونه آن پیروزی آقای خاتمی در انتخابات ۷۶ و آقای احمدی نژاد در سال ۸۴ است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: تجربه نشان داده کاندیدای احتمالی که در نظر سنجی‌ها رای منفی آنها پایین است در انتخابات گذشته توانسته‌اند جایگاه ممتازی را کسب کنند؛ رای منفی آقای روحانی در نظرسنجی‌ها پایین است.