اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی آبادان

خورنا: شهردار آبادان از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جاری شهرداری به پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی ظهر امروز در مراسم افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان اظهار کرد: پل کابلی امام رضا (ع) بر روی میدان ابوالحسن ایجاد شده و از سال ۸۹ پیگیری‌های این پروژه را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با تعامل مضاعف استاندار خوزستان و همکاری‌های مطلوب مسئولان شهری این پروژه را تا به امروز پیگیری و به سرانجام رساندیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: بر اساس مطالعات مهندسان ترافیک شهری هفت نقطه شهر را برای ایجاد تقاطع همسطح و غیرهمسطح در شهرستان در نظر گرفته که پل امام رضا (ع) آبادان نخستین تقاطع غیرهمسطح شهرستان و سومین در کشور است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین در ساعت ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو وارد میدان ابوالحسن شده که این میزان در طول ۲۴ ساعت به ۱۸۰ هزار خودرو می‌رسد.

* کاهش ۶۰ درصدی ترافیک

شیرازی خاطرنشان کرد: پیش از این عبور هر خودرو ۴۰۰ ثانیه به طول می‌انجامید و امروز با افتتاح پل کابلی و کاهش ۶۰ درصدی ترافیک در این منطقه عبور هر خودرو به ۲۸ ثانیه کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت حساس میدان ابوالحسن و معارضات زیرساختی این منطقه، اجرای عملیات احداث پل، چهار ماه به تعویق افتاد و تا رفع مشکل اقدامات قابل توجهی اجرایی شد.

مدیر سامانه شهری آبادان ادامه داد: سوابق احداث پل‌های کابلی در کشور نشان می‌دهد که احداث هر بیشتر از سه سال به زمان نیاز دارد و در همین راستا پل کابلی امام رضا(ع) آبادان به عنوان تقاطع غیرهمسطح بعد از تبریز و تهران در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

 *هزینه ۵ میلیارد تومانی پل کابلی

وی همچنین عنوان کرد: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده که اگر از ابتدای امسال می‌خواستیم نسبت به تامین هزینه‌های این پروژه اقدام کنیم بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه‌بر بود.

شیرازی ادامه داد: ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این پروژه به شهرستان اختصاص یافته و مابقی آن از اعتبارات جاری شهرداری آبادان هزینه شده است.

وی با بیان تسریع در انعقاد موافقت‌نامه‌ها از ویژگی‌های بارز این پل بوده که با حمایت مضاعف استاندار خوزستان صورت می‌گرفت، افزود: باید از حمایت‌های بی‌دریغ امام جمعه پیشین و فعلی آبادان، فرماندار ویژه، شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم آبادان در مجلس و سایر مسئولان شهری در به اتمام رسیدن این پل کمال تقدیر و تشکر را داشت.

* اختصاص یک‌میلیارد تومان اعتبار دولت به عمران شهری

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: ۳۰ سال از جنگ تحمیلی گذشته و مردم باید بدانند که در دوران جنگ و دفاع دشمن تمام زیرساخت‌های شهری آبادان را ویران و نابود کرده است، پس باید با سعه صدر بیشتر و تعامل مضاعف مسئولان را در عمران و آبادی آبادان همراهی کنند.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومانی دولت به آبادان در سال جاری گفت: با توجه به این میزان اعتبار اختصاص یافته دولت، شهرداری بیش از ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات جاری را در سال جاری برای عمران پروژه‌های شهری هزینه کرده است.