استاندار: نمایندگان آبادان افزایش بودجه عمرانی شهر را پیگیری کنند

خورنا: استاندار خوزستان گفت: توسعه بندر بزرگ آبادان تا ۳۰۰ هکتار در حال پیگیری بوده که اجرای عملیات آن از ابتدای مهرماه سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در مراسم افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان اظهار کرد: افتتاح پل کابلی امام رضا(ع) آبادان هدیه کوچکی‌ست که امروز به مردم این شهرستان داده شده است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل و حمایت مضاعف مسئولان بتوان آبادان و خرمشهری را که مردم آن در گذشته از رفاه مطلوبی برخوردار بودند را به جایگاه اصلی‌شان رساند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: آبادان با تقدیم ۴ هزار و ۲۰۰ شهید به نظام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس حق و لیاقتش بیشتر از این است.

 * تزریق اعتبارات بازسازی

وی اضافه کرد: همه می‌دانند که پرونده بازسازی مناطق جنگ‌زده در سال ۱۳۷۸ بسته شد و با وجود اینکه هنوز این مناطق با کم و کاستی‌های بسیاری روبه‌رو بودند اما دیگر اعتباری در این خصوص به مناطق تعلق نگرفت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این مناطق همچنان با مشکلات فاضلاب، زیرساختی و … مواجه هستند و با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان در محرومیت به سر می‌برند.

وی همچنین عنوان کرد: در سال‌های ۸۲، ۸۳ بار دیگر منابعی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده تزریق و در این شهرستان‌ها سرازیر شد.

حجازی ادامه داد: در سفر دوم هیئت دولت اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی به خوزستان اختصاص یافت که ۱۵۰ میلیارد تومان به منظور اعتبارات توسعه‌ای و ۷۰ میلیارد تومان آن برای عمران مناطق غرب شوش، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر اختصاص یافت که البته بخش قابل توجهی از این شهرها رنگ و رویی جدید پیدا کرد.

وی افزود: با تزریق این اعتبارات آماده سازی بیش از ۸۰۰ هکتار از مناطق رها شده، ساماندهی معابر اصلی و خیابان‌ها، روشنایی برق، وضعیت بهبود آب شرب و بسیاری از تحولات در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از سال ۸۸ به بعد نیز با تزریق بخش دیگری از اعتبارات توانستیم چهره شهرها و روستاهای این استان را تغییر داده و در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهرستان آبادان گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز با اختصاص اعتبار کم دولت به استان مطمئنا وضعیت رسیدگی به این شهر نیز تقلیل می‌یابد، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سایر مسئولان امر این شهرستان انتظار می‌رود در راستای اختصاص بودجه مضاعف به این منطقه در مجلس اقدام کنند.

حجازی اضافه کرد: سالانه فقط ۲۵ میلیارد تومان به شهرستان آبادان از سوی استانداری اختصاص می‌یافت و امسال اگر این میزان طبق تعهد دولت به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یابد چگونه می‌توان در این شهر دست به اجرای پروژه‌های عمرانی زد.

 *تجهیز منابع و درآمدزایی با مشارکت بخش خصوصی

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این اعتبارات باید مسئولان شهری در راستای تجهیز منابع و درآمدزایی مضاعف در شهرستان اقدامات مضاعف‌تری ارائه و محقق کنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توان از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره برد و با توسعه منابع از فرآیند دوران بازسازی عبور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاضلاب شهرستان آبادان بیان کرد: با کنده کاری‌های مداوم در شهرستان آبادان مردم این منطقه هنوز فکر می‌کنند در یک کارگاه زندگی می‌کنند و همین امر مشکلات ریز و درشتی را برای آنها ایجاد کرده است.

حجازی ادامه داد: نباید با حفاری و کنده کاری‌های زیرساختی در این شهرستان فضای زندگی را برای مردم سخت‌تر کرد می‌توان پله به پله پیش رفت و منطقه به منطقه مشکل فاضلاب را مرتفع ساخت.

* ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه فاضلاب آبادان/ پایان طرح تا سال ۹۲

وی اظهار کرد: تعهد ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان آن به فروش رسیده و بخش اعظم این اعتبار مربوط به فاضلاب شهرستان آبادان بوده است.

به گفته حجازی، شهرستان آبادان ۶۰ میلیارد تومان از اعتبار اوراق مشارکت خوزستان را به خود اختصاص داده و این، بیشترین میزان در بین شهرهای استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در نظر داریم تا سال ۹۲ فاضلاب شهرستان آبادان را به سرانجام برسانیم و تا آن زمان اعتبار و هزینه برای انجام فضای سبز و آسفالت در این شهرستان دوباره کاری‌ست.

* ساحل سازی بهمنشیر و کارون

وی افزود: ساحل سازی بهمنشیر و کارون را در اهواز و خرمشهر در دستور کار داریم و اوراق مشارکت این طرح به زودی به فروش گذاشته می‌شود.

حجازی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان باید در راستای عمران و آبادانی این منطقه چون پروژه پل کابلی امام رضا(ع) گام‌های متعالی بردارند، گفت: آبادان دارای ظرفیت است اما باید از آنها استفاده بهینه شود.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: توسعه بندر بزرگ آبادان تا ۳۰۰ هکتار نیز در حال پیگیری بوده که در همین راستا کار واگذاری زمین انجام شده و مطالعات مرحله اولیه طرح از پاییز سال ۹۲ آغاز و اجرای عملیات از ابتدای مهرماه سال آینده آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای احداث پل کابلی آبادان دولت سعی کرد تا عوارض کمتری بر دوش مردم آبادان بگذارد و این هدیه بسیار کوچک را با تلاش شبانه روزی مسئولان شهری به‌ویژه شهردار آبادان تقدیم مردم کند.

حجازی در پایان گفت: آبادان با حمایت و صبوری مردمش روز به روز به روزهای اوج خود نزدیک‌تر می‌شود.