پتروشیمی، نتیجه بازی سوم فینال بسکتبال را به مهرام تهران واگذار کرد

خورنا: مهرام در فینال سوم لیگ برتر بسکتبال، پتروشیمی را مغلوب کرد تا قهرمان لیگ در مسابقه‌های بعدی مشخص شود.

به گزارش ایسنا، سومین فینال لیگ برتر بسکتبال بین مهرام مدافع عنوان قهرمانی و پتروشیمی نایب قهرمان فصل گذشته در حالی در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد که پتروشیمی تنها یک برد دیگر نیاز داشت تا به روند پنج ساله قهرمانی‌های مهرام در لیگ برتر ایران پایان دهد اما مدافع عنوان قهرمانی با حمایت تماشاگرانش توانست ۱۰۶ بر ۸۹ به پیروزی برسد و کار را به مسابقه چهارم بکشاند.

  • کوارتر نخست:

برای مهرام مهدی کامرانی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه بهرامی، مارکو میلیچ و فرانسیسکو السون به میدان رفتند و برای پتروشیمی جابر ابراهیم، بهنام یخچالی، سانی بچیروویچ، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان به میدان رفتند. مهمان در این مسابقه حامد آفاق ملی پوش شوت‌زن خود را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت اما بازی را بهتر از مهرام آغاز کرد.

پتروشیمی بازهم رو به پرتاب‌های پیرامونی آورده بود و مهرام نیز در اندیشه نفوذ به زیر سبد حریفش بود. مهمان ۱۴ بر ۱۰ از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود که تغییر سیستم حمله بچیروویچ برای دقایقی جواب داد و مهرام فاصله را کاهش داد و ۱۵ بر ۱۴ از مهمانش پیش افتاد.

هر دو تیم در امتیاز آوری موفق بودند اما در کارهای دفاعی عملکرد خوبی نداشتند و دقایق پایانی کوارتر نخست را پایاپای ادامه می‌دادند و در نهایت در این کوارتر ۲۱ بر ۲۱ به کار خود پایان دادند.

  • کوارتر دوم:

در بین دو کوارتر، مهمد بچیروویچ به شدت با بازیکنانش صحبت می‌کرد و به آنها می‌گفت که با دقت بازی کنند چرا که شانس دیگری ندارند. با آغاز کوارتر دوم شاگردان مهران حاتمی با درخشش “سانی بچیروویچ” و “جابر ابراهیم” از مهرام پیش افتادند. خطاهای “فرانسیسکو السون” هلندی برای مهرام دردسر ساز شده بود و به مهمان فرصت امتیازآوری می‌داد.

پتروشیمی ۳۶ بر ۲۵ از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود و مهرامی‌ها سعی داشتند تا با نفوذ صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی این فاصله را جبران کنند اما ناموفق بودند. “بچیروویچ” در کنار زمین آرام و قرار نداشت و از عملکرد بازیکنانش ناراضی بود.

ماهشهری‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و مهرام را در تنگنا گذاشته بودند. “بچیروویچ” از عملکرد بازیکنانش اصلا راضی نبود و حتی در وقت استراحتی که داشت با ناراحتی با بازیکنانش صحبت می‌کرد. تنها یک دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود که مهرام ۴۲ بر ۳۹ از مهمانش عقب بود و نمی‌خواست با شکست به رختکن برود.

ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم با امتیازآوری مهرامی‌ها همراه بود اما در نهایت این پتروشیمی بود که ۲۴ بر ۲۲ مهرام را شکست داد و نیمه را ۴۵ بر ۴۳ به پیروزی رسید.

  • کوارتر سوم:

پتروشیمی نیمه دوم را با امتیازآوری بهنام یخچالی ملی‌پوش جوانش آغاز کرد. سه امتیازی‌های پتروشیمی امان مهرام را بریده بود. “سانی بچیروویچ” برابر پدر خود می‌درخشید و می‌خواست تیم پدرش را شکست دهد. پتروشیمی ۵۷ بر ۵۰ از مهرام پیش بود که که نفوذهای صمد دوباره فاصله را کم کرد اما سه امتیازی‌های بهنام یخچالی دوباره نبض بازی را برای پتروشیمی عوض کرد. تنها سه دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که میزبان ۶۰ بر ۵۷ از حریفش عقب بود.

مهرام در نیمه دوم با عملکرد بهتر صمد نیکخواه بهرامی تیم برتر میدان بود. با اینکه پتروشیمی برتری امتیازی‌اش را حفظ کرده بود اما مهرام در کوارتر سوم نمایش قابل قبولی داشت و این مساله از عملکرد “بچیروویچ” در کنار زمین نیز مشخص بود.

“سانی بچیروویچ” مهره کلیدی پتروشیمی در این کوارتر چهار خطا شده بود و آرام تر بازی می‌کرد و حاتمی نیز به همین دلیل سیستم بازی‌اش را به نفوذهای سریع تغییر داد.

تنها یک دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که مهرام فاصله را به حداقل رسانده بود و در ادامه مهرام با حرکت زیبای فرید اصلانی گارد رأس ملی پوشش بازی را ۶۲ بر ۶۲ برابر کرد و با امتیاز آوری نیکخواه بالاخره از مهمانش پیش افتاد و در نهایت کوارتر سوم را ۲۷ بر ۲۲ به پیروزی رسید.

  • کوارتر چهارم:

مهرام در حالی کوارتر چهارم را آغاز کرد که ۷۰ بر ۶۷ از حریفش پیش افتاد و با پرتاب‌های سه امتیازی کامرانی و حاجیان این فاصله را بیشتر کرد. مهرام ۸۰ بر ۷۳ از حریفش پیش افتاد و حمله‌های خود را ادامه می داد. مهرام رو به پرتاب‌های سه امتیازی آورده بود و مهدی کامرانی نیز در این امر موفق بود.

از طرف دیگر نیز “جابر ابراهیم” نیز در شوت‌های خود موفق بود. در ادامه مهران حاتمی در حالی که تیمش از مهرام عقب بود بهنام یخچالی را به جای “سانی بچیروویچ” به میدان فرستاد؛ تعویضی که در کنار وقت های استراحت او جای تعجب داشت.

تنها چهار دقیقه به پایان بازی مانده بود و مهرام ۸۸ بر ۸۴ از مهمانش پیش بود. حامد سهراب نژاد بازیکن پست چهار پتروشیمی در ادامه از ناحیه صورت دچار مصدومیت و از زمین خارج شد.

در ادامه بازی پتروشیمی حمله‌ای داشت که در آن روزبه ارغوان با آرنج به صورت “مارکو میلیچ” زد که باعث زخمی شدن او و خونریزی صورت این بسکتبالیست اسلوونیایی شد. “مارکو میلیچ” در این صحنه بسیار حرفه‌ای عمل کرد و با کمی اعتراض روی نیمکت نشست.

نکته جالب توجه در این دقایق اضطراب زیاد همسر “مهمد بچیروویچ” بود که از یک طرف نگران تیم همسرش بود و در طرف دیگر هم نگران پسرش. او از مهرام حمایت می‌کرد.

دیگر نکته جالب بازی در دقایق پایانی این بود که ماهشهری‌ها به گونه‌ای عمل می‌کردند که گویا تنها “جابر ابراهیم” به دنبال برد است و دیگر بازیکنان پتروشیمی نمی‌خواهند برنده مسابقه شوند.

دقایق پایانی بازی نیز با برتری مهرام همراه بود و بالاخره مدافع عنوان قهرمانی پس از چهار شکست پیاپی در این فصل برابر پتروشیمی توانست در فینال سوم حریف خود را ۱۰۶ بر ۸۹ مغلوب کند.

فینال چهارم فردا ( ۲۴ اسفند) در سالن آزادی تهران برگزار می‌شود.

فینال لیگ برتر به صورت سه از پنج برگزار می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *