زنگ ایمنی در مدارس خرمشهر نواخته شد

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر صبح امروز در آیین نواختن زنگ ایمنی که با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: هدف نامگذاری هفتم مهرماه به‌عنوان روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پیشگیری از حوادث و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم و یادآوری حماسه‌های آتش‌نشانان در دوران دفاع مقدس است.
کاظم حیاتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به جهت آن که برای نجات جان حادثه‌دیدگان جان خود را به خطر می‌اندازند از جایگاه رفیعی برخوردارند و به همین دلیل  است که شغلی الهی دارند.
وی با اشاره به همکاری صمیمانه سازمان آتش‌نشانی، ضرورت تعامل این ارگان با سایر نهادها را در جهت نهادینه کردن خدمات شهری و فرهنگ ایمنی ضروری دانست و افزود: تاکنون همکاری سازمان آتش‌نشانی با اداره آموزش و پرورش خرمشهر مطلوب بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر ادامه داد: ایثار و گذشت از شاخص‌ترین ویژگی‌های آتش‌نشانان خرمشهری است و این شاخصه‌ها تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ حتمی نجات داده‌اند.
وی تصریح کرد: نخستین مسئله‌ای که یک شهروند به آن نیاز دارد ایمنی است و در سایه‌سار این امنیت و ایمنی به توسعه و تعالی خواهد رسید.
حیاتی در ادامه گفت: آتش‌نشانان انسان‌هایی ‌هستند که حس دگرخواهی را به جای خودخواهی در خود تقویت کرده‌اند و حاضرند برای نجات جان و مال مردم از جان خود بگذرند.
وی اضافه کرد: قدردانی و تشکر از زحمات آتش‌نشانان نباید تنها معطوف به روز ملی آتش‌نشانی باشد بلکه این عزیزان باید همواره مورد قدردانی قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر با تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ ایمنی در میان شهروندان، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ایمنی در میان دانش‌آموزان می‌تواند این فرهنگ را به خانواده‌ها و در نهایت جامعه منتقل کند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در بخش‌های ایمنی خاطرنشان کرد: با تمرین، ممارست  و مانورهای سازمانی این آمادگی ایجاد خواهد شد تا در زمان وقوع حادثه همه بدانند که در زمان حادثه متناسب با نوع حادثه چه کاری انجام دهند.
وی افزود: در همین راستا و برای گسترش آموزش‌های ایمنی باید آموزش را از دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مدارس آغار کنیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بازخورد این آموزش‌ها در سطح جامعه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *