زنگ ایمنی در مدارس خرمشهر نواخته شد

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر صبح امروز در آیین نواختن زنگ ایمنی که با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: هدف نامگذاری هفتم مهرماه به‌عنوان روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پیشگیری از حوادث و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم و یادآوری حماسه‌های آتش‌نشانان در دوران دفاع مقدس است.
کاظم حیاتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به جهت آن که برای نجات جان حادثه‌دیدگان جان خود را به خطر می‌اندازند از جایگاه رفیعی برخوردارند و به همین دلیل  است که شغلی الهی دارند.
وی با اشاره به همکاری صمیمانه سازمان آتش‌نشانی، ضرورت تعامل این ارگان با سایر نهادها را در جهت نهادینه کردن خدمات شهری و فرهنگ ایمنی ضروری دانست و افزود: تاکنون همکاری سازمان آتش‌نشانی با اداره آموزش و پرورش خرمشهر مطلوب بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر ادامه داد: ایثار و گذشت از شاخص‌ترین ویژگی‌های آتش‌نشانان خرمشهری است و این شاخصه‌ها تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ حتمی نجات داده‌اند.
وی تصریح کرد: نخستین مسئله‌ای که یک شهروند به آن نیاز دارد ایمنی است و در سایه‌سار این امنیت و ایمنی به توسعه و تعالی خواهد رسید.
حیاتی در ادامه گفت: آتش‌نشانان انسان‌هایی ‌هستند که حس دگرخواهی را به جای خودخواهی در خود تقویت کرده‌اند و حاضرند برای نجات جان و مال مردم از جان خود بگذرند.
وی اضافه کرد: قدردانی و تشکر از زحمات آتش‌نشانان نباید تنها معطوف به روز ملی آتش‌نشانی باشد بلکه این عزیزان باید همواره مورد قدردانی قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر با تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ ایمنی در میان شهروندان، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ایمنی در میان دانش‌آموزان می‌تواند این فرهنگ را به خانواده‌ها و در نهایت جامعه منتقل کند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در بخش‌های ایمنی خاطرنشان کرد: با تمرین، ممارست  و مانورهای سازمانی این آمادگی ایجاد خواهد شد تا در زمان وقوع حادثه همه بدانند که در زمان حادثه متناسب با نوع حادثه چه کاری انجام دهند.
وی افزود: در همین راستا و برای گسترش آموزش‌های ایمنی باید آموزش را از دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مدارس آغار کنیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بازخورد این آموزش‌ها در سطح جامعه باشیم.