هر نماینده می‌تواند ۵ کارمند برای خود داشته باشد

خورنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز خود ماده ۶ از طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ایران بررسی و تصویب کردند.

براساس این ماده یک تبصره به ماده ۷۶ قانون الحاق می‌شود که بر اساس آن در هر دوره مجلس نمایندگان می‌توانند حداکثر ۵ نفر از کارکنان یا کارشناسان دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای به کار گیری در دفتر ارتباطات مردمی جهت امور مشاوره‌ای، اداری و خدماتی از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست نمایند در این صورت دستگاه موظف است شخص یا اشخاص نامبرده را به دفتر ارتباطات مردمی نماینده مامور کند. همچنین حقوق، مزایا، حق ماموریت و اضافه کار این ماموران طبق قوانین و مقررات مربوطه بر عهده دستگاه مامور کننده می‌باشد و میزان اضافه کار تا سقف مصوب اداره مربوطه و ماموریت ماهیانه و مرخصی استفاده شده توسط رئیس دفتر نماینده به دستگاه ذیربط اعلام می‌شود.

به گزارش فارس،افزایش کلیه حقوق قانونی این ماموران از جمله ارتقا، افزایش حقوق سلامتی، افزایش گروه و رتبه و سایر موارد مشابه در دوران ماموریت این افراد همانند سایر کارکنان دستگاه‌ ذیربط می‌باشد. پس از اعلام پایان ماموریت دستگاه ذیربط موظف است این افراد را حداقل در پست سازمانی قبل ماموریت و یا پست همکاران به کار گیرد این مصوبه ناسی تبصره سه ماده دو قانون استخدامی کارکنان مجلس شورای اسلامی مصوب ۲۳/۸/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی نیست. ماده مذکور با ۱۶۵ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۳۳۱ رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *