تا یک هفته آینده بارندگی نداریم/ گرد و غبار در راه خوزستان است

خورنا: مدیر مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان از پایداری شرایط آب و هوایی در خوزستان خبر داد و گفت: انتظار بارندگی تا یک هفته آینده در خوزستان نداریم.

بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در روزهای آتی هیچ انتظار بارندگی در خوزستان وجود ندارد و شرایط آب و هوایی پایدار است.

وی با اشاره به شرایط دمایی در خوزستان افزود: در شرایط کنونی وضعیت دمایی در خوزستان در شب‌ها زمستانی است ولی در روزهای آینده بار دیگر روند افزایش دما آغاز می‌شود.

مدیر مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: در روزهای آینده آسمان در خوزستان صاف تا کمی ابری در برخی از ساعات روز همراه با غبار محلی خواهد بود.

*گرد و غبار در راه خوزستان

مدیر مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: در شرایط کنونی سامانه‌ای گرد و غباری از مرزهای غربی خوزستان در حال ورود به استان است و در این باره اطلاع‌رسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه گرد و غباری به دلیل ارتفاع زیاد در شهرهای خوزستان نشست ندارد و با ارتفاع زیاد از بالای شهرهای استان گذر خواهد کرد.

جنتی افزود: در صورتی که برخلاف پیش‌بینی‌ها این سامانه با ارتفاع کم وارد استان شود در این باره هشدارهای لازم داده خواهد شد و اطلاعیه‌ای صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این سامانه بیشتر شهرهای شمالی خوزستان را درگیر می‌کند و در این شهرها نمود بیشتری دارد ولی به دلیل رقیق بودن و ارتفاع زیاد آن در این باره حساسیت خاصی وجود ندارد.