پیش بینی حضور ۱.۷ میلیونی زائران راهیان نور در آبادان

خورنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از پیش بینی حضور یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سرهنگ عادل عساکره در نشست خبری که در محل پایگاه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۳۰ هزار زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور در آبادان حضور یافتند و پیش بینی می‌شود که امسال نیز میزبان حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر باشیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۵ تا ۷ هزار زائر از زیارتگاه‌های شهرستان آبادان همچون یادمان والفجر هشت در اروندکنار بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد کاروان‌های اعزامی که از مهرماه به این مناطق می‌آیند دانش آموزان هستند و از بهمن ماه به بعد سایر کاروان‌ها اعم از دانشجویی و ادارات به این مناطق ورود می‌کنند که حجم ورودی کاروان‌ها از ۱۵ اسفند ماه هر سال تا ۱۶ فروردین ماه سال بعد بیشتر می‌شود.

عساکره همچنین عنوان کرد: در زمان یاد شده ۷۰ درصد زائران از گروه‌های خودجوش مردمی هستند که به صورت خانوادگی به زیارتگاه شهدا می‌آیند.

وی با بیان اینکه در ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۴۶۰ هزار زائر به زیارت یادمان  والفجر هشت آمده‌اند، گفت: در فروردین ماه به طور روزانه چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار زائر به این منطقه می‌آیند.