فولاد خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد نفت آبادان به لیگ دسته اول

خورنا: در پایان هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برترفوتبال فولاد خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا نفت آبادان به لیگ دسته اول نزدیک شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس که با حاشیه‌های فراوانی همراه بود روز گذشته با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید.

در این هفته فولاد خوزستان و نفت آبادان دربرابر حریفان خود به یک برد و یک باخت دست یافتند.

* فولاد خوزستان یک گام به لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد

تیم فولاد خوزستان پس از شکست غیرمنتظره هفته قبل در برابر نفت آبادان عزم خود را برای جبران این نتیجه و ادامه حضور در جمع مدعیان لیگ برتر جزم کرده بودند موفق شدند با ارائه یک بازی برتر به پیروزی پرگل چهار بر یک در برابر حریف خود دست یابند.

سرخ‌پوشان خوزستان در این دیدار ابتدا با گل دقیقه سه مجید باجلان از حریف خود عقب افتاد اما خیلی زود به بازی بازگشتند و چهار دقیقه بعد ایوب کلانتری گل خورده را جبران و در ادامه سه بار دیگر توسط لوسیانو پریرا و بختیار رحمانی(دو گل) به گل رسیدند و در نهایت شاگردان محمد مایلی کهن را با شکست چهار بر یک بدرقه کردند.

تیم فولاد خوزستان با کسب این پیروزی همچنان در رده چهارم جدول رده‌بندی باقی ماند و علاوه بر اینکه امیدهای خود برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا زنده‌تر کرد همچنان از شانس کسب عنوان قهرمانی نیز برخوردار است.

شاگردان حسین فرکی هم‌اکنون ۵۲ امتیازی هستند و پس از استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تبریز در جایگاه چهارم جدول قرار دارند.

فولادی‌ها در هفته سی‌ام این رقابت‌ها در شیراز میهمان فجرسپاسی شیراز خواهند بود.

اما تیم گهر درود نیز با پذیرش این شکست امیدهایش برای بقاء را کم‌رنگ‌تر کرد و به قعرنشین جدول رده‌بندی مسابقات تبدیل شد.

درودی‌ها که در این فصل با مشکلات زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کردند از بدو لیگ تاکنون یک پای ثابت قعر جدول بوده‌اند و با وجود تماشاگران پرشور خود نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

گهر درود در پایان هفته بیست و نهم با ۱۹ امتیاز در جایگاه انتهای جدول قرار دارد و در هفته سی‌ام میزبان داماش خواهد بود.

* صنعت نفت آبادان به لیگ یک نزدیک شد

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته تیم نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در رقابت‌های این فصل با قبول شکست در برابر حریف گیلانی خود یک گام دیگر به لیگ دسته اول نزدیک‌تر شد.

در این دیدار که در رشت برگزار شد تیم نفت آبادان در برابر داماش گیلان با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

طلایی‌پوشان آبادانی ابتدا با گل روح‌الله عرب از حریف خود پیش افتادند اما پس از آن سه گل دریافت کردند و شکستی دیگر در کارنامه نماینده آبادان درج شد.

نفتی‌ها که پس از برتری دقایق پایانی برابر فولاد با انگیزه و روحیه‌ای بالا به رشت سفر کرده‌ بودند و با پاداش هیئت مدیره باشگاه با جیب‌هایی پر به شکست داماش می‌اندیشند نتوانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند.

طلایی‌پوشان در صورت کسب نتیجه در این دیدار می‌توانستند هم امیدهای خود را برای بقا پررنگ‌تر کنند و هم داماش را به منطقه قرمز جدول برسانند.

شاگردان فیروزی با قبول این شکست تقریباً  امیدهای خود برای بقای مستقیم در لیگ را از دست دادند و از این هفته به بعد باید برای رسیدن به مرحله پلی‌آف شانس خود برای بقاء را جست‌وجو خواهند کرد.

البته بازی‌های پیش‌روی نفت آبادان تا پایان لیگ به مراتب از دیگر حریفان قعر جدولیش آسا‌ن‌تر است و همین نیز شانس‌ طلایی‌پوشان برای رسیدن به پلی‌اف را بیشتر کرده است.

در سوی دیگر داماش گیلان نیز که در هفته‌های اخیر گرفتار حاشیه‌های زیادی از جمله برکناری حمید درخشان سرمربی خود شده بود در دیدار با نفت آبادان و به ویژه در ۳۰ دقیقه پایانی بازی زیبایی را به نماش گذاشت و خطرات زیادی روی دروازه نفتی‌ها ایجاد کرد.

هم‌اکنون و پس از برگزاری هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نفت آبادان با ۱۹ امتیاز در جایگاه هفدهم قرار دارد و داماش نیز با ۳۴ امتیاز سیزدهم است.

در هفته سی‌ام این رقابت‌ها نفت آبادان میزبان سایپا خواهد بود و داماش در درود میهمان گهر این شهر است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *