افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : اعضای شورای اسلامی در پانصد و سی و پنجمین جلسه خود نرخ بلیت اتوبوس و مترو و کرایه تاکسی را در سال ۹۲ تعیین کردند.

مهدی چمران با بیان اینکه هزینه یک سفر با مترو شاید بیش از هزار تومان باشد، افزود : پس از بحث های زیاد اعضای شورا، با افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت های مدت دار و حدود ۳۰ درصدی بلیت های تک سفره موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بلیت های تک سفره از ۳۵۰ تومان به ۴۵۰ تومان افزایش یافت، گفت: چون برای بلیت های تک سفره همواره صف های طولانی تشکیل می شود ، این نوع بلیت ها را گران حساب می کنند که رغبتی برای خرید نباشد.

چمران افزود: نرخ بلیت اتوبوس اعم از اتوبوس های شرکت واحد و بخش خصوصی برای کسانی که از کارت استفاده می کنند، حداکثر ۲۰ درصد تعیین شد و برای پرداخت نقدی کرایه هم قیمت را رند کردیم که مشکلی به وجود نیاید مثلا اگر ۱۵۰ تومان بود، ۲۰۰ تومان تعیین کردیم.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی، پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی ها را در سال آینده داشت که ما حدود نرخ تورم یعنی ۳۰ درصد افزایش نرخ کرایه را برای تاکسی ها تصویب کردیم که از ابتدای سال ۹۲ محاسبه می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،چمران افزود: امروز همچنین مشاور طرح تفصیلی و معاون شهرسازی شهرداری تهران درباره تدقیق و تکمیل طرح تفصیلی توضیحاتی ارائه کردند که پس از رفع اشکالات و تصویب در کمیسیون ماده ۵ به اجرا گذاشته می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *