«سلطان پتروشیمی» بازداشت شده است

خورنا: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه برگزاری همایش روسای پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دادگاه کهریزک، اظهارکرد: این پرونده روند طبیعی رسیدگی خود را طی می‌کند و ایراداتی هم که درباره دادگاه بیان شده، دادگاه خودش جواب می‌دهد.

وی ادامه داد: این یک روند طبیعی است که اتهامات طبق روال تفهیم شود و متهمین نیز از خود دفاع کنند و پس از شنیدن شکایت شکات و شنیدن دفاعیات متهمین، دادگاه جمع‌بندی می‌کند اما در حال حاضر دادگاه در حال شنیدن دفاعیات متهمین است و هر زمانی که جلسه ختم شود درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دادستان کل کشور در راستای موضوع پیشگیری از وقوع جرم نیز تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که قطعا در پیشگیری از جرم موثر است بحث اطلاع‌رسانی و آموزش است چرا که برخی از افرادی که جرمی را مرتکب می‌شوند ناخواسته آن را انجام می‌دهند و آن هم به دلیل نداشتن آگاهی کامل است و ما باید آگاهی‌بخشی را در این راستا تقویت کنیم چرا که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، خاطرنشان کرد: با مجموعه شواهد و قرائنی که شاهد آن هستیم، دشمن در جایی قرار دارد که می‌خواهد قبل از انتخابات برنامه‌ای برای ما داشته باشد. اینکه موفق می‌شود یا خیر را نمی‌دانیم اما امیدواریم دستگاه‌های مرتبط آگاه باشند چرا که دشمن تلاش می‌کند فتنه‌ای جدید به راه اندازد. البته این فتنه با فتنه سال ۸۸ فرق می‌کند چرا که با چهره نفاق به میدان می‌آید که در این راستا وظیفه ما سخت‌تر است و باید با ظرافت بیشتری با آن مقابله کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سفر اخیر خود به اصفهان از فردی به عنوان سلطان پتروشیمی نام بردید، این فرد چه کسی است؟ گفت: اینکه تعبیر سلطان را به کار بردم به این دلیل بود که شماها می‌گفتید سلطان پتروشیمی و آن تعبیر شماها است. البته فردی به این نام بازداشت شده که از بیان جزئیات این پرونده معذورم.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه سعید مرتضوی اعلام کرده است که در زمان اتفاقات کهریزک در مرخصی بوده است، آیا حرف وی صحت دارد یا خیر؟ گفت: در این خصوص دادگاه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد.

محسنی‌اژه‌ای هم‌چنین درباره پرونده فساد بزرگ مالی ادامه داد: در خصوص فساد بزرگ مالی توضیح جدیدی ندارم چرا که در این پرونده جزای نقدی و رد مال نیز مطرح شده، همچنین حکم اعدام نیز اجرا خواهد شد که اگر این حکم بخواهد اجرا شود منافاتی در آن نمی‌بینیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زمان دقیق اجرای حکم محکومان اعدامی در پرونده فساد بزرگ مالی چه زمانی است؟ گفت: پرونده در حال حاضر به دادسرا رفته و این پرونده به دلیل اینکه متهمان زیادی دارد زمان دقیق اجرای حکم آن هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با اخلا‌ل‌گران نظم و امنیت عمومی با جدیت برخورد می‌کند، گفت: ‌نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای امنیت مردم و جامعه بسیار حساس است و در نهایت تلاش خود را می‌کند که مردم و جامعه به این امنیت برسند.

به گزارش ایسنا،دادستان کل کشور هم‌چنین در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اخلال‌گران ارزی، تصریح کرد: توضیحات جدیدی در راستای این پرونده ندارم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *