دستورالعمل نرخ خودور موقتی و شب عیدی است

خورنا: رئیس شورای رقابت با اعلام جزئیات جلسه امروز در مورد قیمت‌گذاری محصولات خودرو تأکید کرد: این دستورالعمل موقتی و برای شب عید مردم و خودروسازان بوده و شرکت‌های خودرویی باید از آن اطاعت کنند.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای رقابت که یکی از مفاد دستور جلسه آن مربوط به قیمت‌گذاری خودرو بود، اظهار داشت: در این جلسه دستورالعمل موقتی استخراج شد،که بر اساس آن قیمتهای جدید خودرو مبتنی بر نرخهای مصوب شهریور ۹۱ به علاوه تورم بخشی ۶ ماهه دوم سال از سوی سازمان حمایت تعیین خواهد شد تا مردم و شرکت‌های خودروساز بتوانند برای شب عید اقدام کنند. در این میان ممکن است بعد از نهایی شدن دستورالعمل کلی، قیمت‌ها کمتر یا بیشتر باشد که در آن صورت مردم و یا شرکت‌های خودروساز باید این مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: این دستورالعمل براساس قیمت‌های شهریور ۹۱ بوده، ولی با توجه به مدت‌زمان باقیمانده تا پایان سال بعید می‌دانم دستورالعمل نهایی در سال جاری ابلاغ شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: با این همه شرکت‌های خودروساز باید از دستورالعمل شورای رقابت اطاعت کنند، در غیر این صورت برخوردهای لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

پژویان در پاسخ به این سؤال که دستورالعمل نهایی قیمت خودرو بر چه پایه و اساسی تنظیم خواهد شد، گفت: برپایه یک سری شاخص‌ها مانند بهره‌وری، هدایت خودروسازها به افزایش تولید محصولات و حرکت به سمت خودروی ملی دستورالعمل تهیه شده که می‌تواند به اصلاح بازار کمک کند. کارگروه مرکز ملی رقابت نیز یکسری عواملی را در نظر گرفته و به پیشنهادات و توصیه‌های شورای رقابت توجه کرده است.

وی در پایان گفت: با این حال امید است در فرصت ۲۱ روزه‌ای که شورا برای مرکز ملی رقابت تعیین کرده، دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات خودرو نهایی و در سال آینده ابلاغ شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *