کشف ۳۹۹ کلیوگرم موادمخدر در ورودی‌های بهبهان

خورنا: محسن تقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: بهبهان به دلیل اینکه در منتهی الیه مرکز استان واقع شده و ورودی خوزستان از سمت جنوب شرق است بخشی از مواد مخدری که از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان قصد ورود به خوزستان را دارند از این شهرستان عبور می‌کنند.
وی افزود: به همین دلیل کشفیات مواد مخدر در بهبهان بالا بوده که بر اهمیت مبارزه با این مواد افیونی می‌افزاید.
تقی زاده تصریح کرد: در ۳ سال گذشته در ورودی‌های این شهرستان بالغ بر ۵ تن مواد مخدر کشف شده که این میزان تنها با امکانات کمی که در اختیار ناجا قرار داشته کشف شده و نشان از توان بالای نیروهای نیروی انتظامی ناجاست.
وی در خصوص کشفیات سال جاری ناجا در بهبهان نیز خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۳۹۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله کراک، حشیش و تریاک کشف شده که نسب به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی بهبهان افزود: این کاهش به دلیل بالا رفتن قیمت مواد و خطرپذیری بیشتر حاملان مواد مخدر بوده است.
وی تصریح کرد: کشفیات امسال در ۲۵ محموله کشف شده که در همین ارتباط ۲۴۳ نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
تقی‌زاده ادامه داد: همچنین اجرای ۵ طرح عملیاتی، ۵ جلسه تعاملی با بسیج، برگزاری ۶ جلسه کلاس آموزشی ارگانها و تولید ۱۰۲ دستگاه خودرو از جمله اقدامات دیگر نیروی انتظامی در مسئله مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.
فرمانده انتظامی بهبهان در خصوص مشکلات فرماندهی انتظامی این شهرستان گفت: ایستگاه خیرآباد، جاده قلعه کعبی به سمت امیدیه و میدان میوه و تره بار مناطقی هستند که ما با مشکلاتی در آنها مواجه هستیم.
وی افزود: ایست بازرسی خیرآباد به دلیل سخت‌گیری‌ها و کارهای انجام شده در آن در سراسر کشور مطرح بوده اما حتی یک دستگاه خودرو نیز نداشته و دوربین‌های مداربسته و تجهیزات الکترونیکی جدید برای کشف در این ایست بازرسی بسیار مورد نیاز است.
تقی‌زاده با اشاره به جاده قلعه کعبی به سمت امیدیه تصریح کرد: با توجه به اینکه معادن سنگ مورد نیاز کارخانه‌های کرمان از این مسیر تهیه شده امکان خالی کردن کلیه کامیون‌ها نبوده و بسیاری از مواد مخدر از این سمت خارج می‌شود که چنانچه تجهیزات الکترونیکی و نوین داشته باشیم به راحتی می‌توانیم این مسیر را نیز کنترل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در میدان میوه و تره بار نیز که بخش اعظمی از میوه‌های استان فارس به خوزستان از این مسیر وارد می‌شود همین مشکل را داریم که امیدواریم با توجه مسئولان این مشکلات حل شود.
فرمانده انتظامی بهبهان در پایان با بیان اینکه بیشترین کشفیات موادمخدر مربوط به پاسگاه درونک بخش زیدون است، گفت: زیدون بهبهان تنها یک دستگاه خودرو داشته که حتی برای ماموریت‌های شهری و ۱۱۰ نیز کافی نبوده که از مسئولان تقاضای رسیدگی به این مشکل را نیز داریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *