مصافحه احمدی‌نژاد با مادر چاوز حرام بود

خورنا: امام جمعه اصفهان با اشاره به مصافحه احمدی نژاد با مادر رئیس جمهور فقید ونزوئلا اظهار داشت: بر اساس تصاویری که رسانه ها منتشر کرده اند، اقدام رئیس جمهور به لحاظ فقهی حرام، از لحاظ منطقی احساسی و نیز دور از شان کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر با اظهار اینکه نگاه کردن بدون نظر ریبه و شبهه در مورد اهل کتاب و بادیه نشین ها که در سنتشان حجاب نیست اشکال ندارد، گفت: دست دادن به زن نامحرم به هیچ وجه در هیچ موردی چه اهل کتاب و چه مسن و چه غیر مسن جایز نیست.

وی با اشاره به تصاویری که در رسانه ها در این زمینه منتشرشده است، تاکید کرد: اینکه طرف به حالات بغل گرفتن و یا اظهار احساس کردن اقدامی بکند، در شان ریاست جمهوری یک کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران نیست.

رییس سابق فراکسیون نمایندگان روحانی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه بهتر بود مانند سایرین تنها تسلیت گفته می شد، بیان کرد: خیلی نزدیک شدن و حالت بغل گرفتن حتی اگر طرف یک پیرزن و یا یک اهل کتاب باشد جایز نیست.

وی با تاکید بر اینکه تماس بدنی چه به دست و چه به صورت از نظر فقهی به هیچ وجه جایز نیست، اظهار داشت: از جنبه حیثیتی نیز این اقدام برای جمهوری اسلامی و برای رییس جمهور ملت ایران، کاری احساسی، عجولانه و بدون تصمیم صحیح می باشد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه از نظر فقهی چه دست زدن به دست نامحرم، چه دست به صورت و چه صورت به صورت حرام است، بیان داشت: این اقدام ایشان هم مانند نامه ای که برای تسلیت چاوز نوشتند ناشی از احساس زدگی، احساس باوری و هیجان زدگی می باشد.

نماینده اصفهان در مجلس هشتم همچنین درباره مطالبی که در نامه تسلیت رئیس جمهور برای چاوز آمده لود با اشاره به اینک چون مستنداتی نداریم نمی توانیم اظهار نظر قطعی درباره کیفیت رجعت حضرت مسیح انجام دهیم، عنوان کرد: هیچ کس نمی داند که رجعت حضرت عیسی به صورت تنهایی خواهد بود و یا چنانچه همراه با افرادی باشد همراه با چه کسی یا کسانی خواهد بود.

رهبر با تاکید بر اینکه همه این اقدامات ناشی از نوعی افراط کاری، زیاده روری و شتاب زدگی است، گفت: ما از شخصیت چاوز به عنوان فردی که مواضع خوبی داشته تجلیل می کنیم اما نوشتن اینگونه نامه ها صحیح نیست.

به گزارش مهر،وی با بیان اینکه این اقدامات مشابه نامه ای که ایشان به مشایی نوشت ناشی از نوعی احساس باوری و احساس زدگی است، اضافه کرد: آن نامه با اوصاف و القاب به کار رفته در آن بگونه ای بود که در آن تنها اظهار نشده بود که تو پیغمبر و یا امام معصوم هستی!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *