تایید طرح جامع شهرستان بهبهان

خورنا: فرهاد باذلی‌محبوب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص طرح جامع این شهرستان اظهار داشت: نخستین طرح جامع بهبهان در سال ۱۳۴۸ تهیه و به تصویب رسیده اما اجرایی نشده است.
وی افزود: در سال ۱۳۶۸ نیز طرح جامع جدید بهبهان کلید خورده، در سال ۱۳۷۲ طرح تفصیلی و در سال ۱۳۷۷ طرح بازنگری تفصیلی تهیه و تصویب شد اما هیچگاه به طور ۱۰۰ درصد این طرح‌ها اجرا نشده‌اند.
باذلی محبوب با بیان اینکه در این مدت شهرداری طرح‌هایی ضربتی را تصویب و اجرا کرده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۸۷ قرارداد طرح توسعه و عمران و طرح جامع شهر با محوریت مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان امضا شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جامع پس از اقدامات میدانی و مطالعات مختلف، در چندین مرحله در کار گروه مسکن مورد بررسی قرار گرفته و در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی نهایی است.
فرماندار بهبهان در ادامه با بیان اینکه توسعه بهبهان در طرح جامع این شهرستان از سمت جنوب و جنوب غرب پیش بینی شده است، اظهار داشت: دلیل اصلی این امر آن است که ۸۰ درصد از زمین‌های این مناطق دولتی بوده و از این رو تملک آنها در آینده راحت بوده و به سرعت صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۰ سال آینده ملاک و مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: از زمان کار بنده در بهبهان این طرح را به طور جدی دنبال کرده و جلسات متعددی با صاحبنظران شهرستان و حتی کل کشور داشتیم و حتی طرح را به صحن شهرداری تهران نیز برده و کارشناسان آنجا نیز به اظهارنظر در خصوص آن پرداختند و در کل تلاش کرده‌ایم تا هر کس حرفی در این خصوص دارد آن را بشنویم.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان نیز با شهرداران گذشته مشورت کرده و انشاالله تا یک ماه آینده شورای برنامه ریزی استان خوزستان این طرح را تأیید می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به تأثیرات اساسی این طرح در تصمیمات آینده تلاش کرده‌ایم مشاوران طراح و تهیه کنندگان طرح جامع بهبهان حرف‌های ما را پذیرفته و در طرح وارد کنند و قطعاً چشم بسته طرح جامع را نپذیرفته و کار کارشناسی انجام می‌دهیم.
فرماندار بهبهان در ادامه در خصوص برخی اقدامات انجام شده در طرح جامع این شهرستان گفت: در سال ۱۳۶۸ کل مساحت محدوده شهر در قانون کشور ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده اما ما در این طرح ۵۰۰ هکتار به محدوده قانونی شهر افزوده‌ایم تا با توجه به استفاده از این طرح در ۱۰ سال آینده با کمبود زمین مواجه نشده و سرانه خدمات خود را افزایش دهیم.
وی افزود: همچنین تلاش کرده‌ایم پالایشگاه گاز بیدبلند۲ بهبهان را وارد حریم کرده تا پرداخت مالیات‌ها و عوارض این پالایشگاه را به شهرداری بهبهان اختصاص داده و جهش بزرگی در پروژه‌های شهری خود داشته باشیم.
باذلی محبوب کاربری خدماتی را به عنوان یکی از مشخصه‌های طرح جامع بهبهان خواند و خاطرنشان کرد: بیشترین توسعه را در زمینه‌هایی انجام می‌دهیم که با کمترین هزینه بتوانیم پروژه‌هایمان را پیش ببریم.
وی با اشاره به کنترل نشدن تراکم در گذشته تصریح کرد: نگاه ما به طرح جامع این است که در تراکم شهر کار کنیم تا با صرف هزینه و وقت کمتر خدمات مطلوب تری را به مردم و شهروندان ارائه دهیم.
فرماندار بهبهان همچنین تکمیل رینگ کمربندی دور این شهرستان را یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان بیان کرد و گفت: در این مسیر زمین‌های کشاورزی وجود دارد اما ما نیز بر حفظ اصل کشاورزی تأکید داشته زیرا نسل‌های بعدی ما به آن وابسته هستند و باید با همکاری و همفکری رینگ کمربندی با کمترین اتلاف وقت و هزینه تکمیل شود.
باذلی محبوب در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم که بهبهان را به عنوان یک شهر خدماتی معرفی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *