ایران به زودی با کشورهای منطقه ائتلاف دریایی تشکیل می‌دهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از صدا و سیما امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان این‌که «ائتلاف جدید دریایی با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال شکل‌گیری است» یادآور شد: ائتلاف دریایی که قبلا با روسیه، چین، عمان و پاکستان شکل گرفته بود امروز در حال گسترش است. این ائتلاف با کشور هند و با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی شکل می‌گیرد. با شکل گیری این ائتلاف به زودی شاهد عاری بودن منطقه از هرگونه نیروی غیر موجه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشحالیم که کشورهای منطقه به این باور رسیده‌اند که برقراری امنیت دریایی منوط به هم افزایی و همکاری بیشتر کشورهای منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه نیز با اشاره به ماموریت موفق ناوگروه ۸۶ ارتش گفت: امروز به برکت حضور شجاعانه و مقتدر نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین المللی درخواست‌های زیادی از سوی کشورهای منطقه و خارج از منطقه برای آموزش و انتقال دانش و فناوری ساخت شناورهای رزمی و تجاری صورت گرفته است.

دریادار ایرانی در پایان به پیچیدگی‌های ساخت شناورها و کشتی‌ها و تعدد صنایع به کار رفته در آن نیز اشاره کرد و گفت: افزایش این گونه همکاری‌ها، به طور قطع رشد اقتصادی خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.