هشدار پزشکیان: اگر ۱۰ درصد به تورم افزوده شود مردم دیگر تحمل ندارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اگر ۱۰ درصد به تورم افزوده شود مردم دیگر تحمل ندارند گفت: باید زنگ خطر مردم را که می گویند نمی توانند زندگی کنند را بشنویم، مردم به نفس نفس افتاده اند، کارمند با حقوق ۸ میلیون تومان نمی تواند در تهران زندگی کند.

به گزارش خورنا مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به اشعاری از سعدی، گفت: گر صید عدم شوی زخود رسته شوی/ور در صفت خویش روی بسته شوی/می‌دانی که وجود تو حجاب ره تست/ با خود منشین که هر زمان خسته شوی.

نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: تشکر از مقام معظم رهبری، بنیانگذار انقلاب و خدا یعنی اجرای دستورات و فرامینی که مشخص شده و باید اجرا شود، امروز می خواهم دو مسئله پایبندی به تعهدات و انصاف در اجرای تعهدات و پایبندی را مطرح کنم. حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر دستور می فرمایند که از بین فریضه هایی که خدا مطرح کرده هیچ فریضه به مهمی پایبندی به تعهدات وجود ندارد و همه قبول دارند که باید متعهد ماند. حتی مشرکین هم به تعهدات خود پایبند بوده و هیچ کس حق ندارد متعهد نباشد، حتی نباید به دشمن خیانت کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در اولین سخنرانی بعد از اینکه خلیفه شدند فرمودند گردن من در مقابل حرف های من گرو است. امروز ما نمایندگان که انقلابی هستیم باید به قانون اساسی، سیاست های کلی، قانون برنامه و چشم اندازه بیست ساله پایبند باشیم، قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم، مسکن درست کنیم اما در حالی که ۲۵ درصد قانون برنامه را اجرا نکرده ایم می خواهیم قانون برنامه دیگر را تدوین کنیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: از تعدادی از بازنشستگان دعوت کرده بودم، آنها از من پرسیدند چرا قانون می نویسید وقتی قرار نیست اجرا شود؟ مگر طبق قانون نباید حقوق بازنشستگان مطابق تورم افزایش پیدا کند اما چنین نمی شود پس چرا قانون می نویسید؟ من به عنوان نماینده نتوانستم به آنها پاسخی دهم.

پزشکیان گفت: قوانین مربوط به حقوق مردم که در اصول ۱۹ تا ۴۲ قانون اساسی به آن پرداخته اجرایی نمی شود در خصوص مسکن، آموزش، دفاع و زندان آنها چه کار کرده ایم، ۴ تا ۵ ماه است مردم را گرفته ایم و اجازه نمی دهیم جایی آن را بررسی کند در حالی که باید به قانون پایبند باشیم. حتی وقتی مردم طبق قانون صدایشان بلند می شود و حرفی می زنند می گویم علیه امنیت ملی است در حالی که باید حقوق مردم را رعایت کنیم و انصاف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قلب انسان در شرایط اضطرار می تواند ۲۵ لیتر خون پمپ بزند، بیان کرد: جامعه ما باید در حالت عادی زندگی کند اما الان با تورم، عدم تامین مسکن و مشکلات اجتماعی رو به رو است، می گویند در فلان دولت تورم ۵۰ درصد است، توجه کنید اگر ۱۰ درصد به تورم افزوده شود مردم دیگر تحمل ندارند، ما باید در مجلس صدای مردم را بشنویم، باید صدای خطری که اعلام می کنند را بشنویم نه اینکه بگویم حق ندارید بریزید بیرون و فعالیت علیه امنیت ملی داشته اید، زندان کنیم و برای شان مشکل بسازیم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: باید زنگ خطر مردم را که می گویند نمی توانند زندگی کنند را بشنویم، مردم به نفس نفس افتاده اند، کارمند با حقوق ۸ میلیون تومان نمی تواند در تهران زندگی کند، دولت قول ایجاد اشتغال و ساخت مسکن داده است که به این قول عمل نکرده، در حالی است که گردن ما در مقابل حرف ها و قول های مان گرو است و عمل نمی کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: حضرت علی(ع) به مالک اشتر می گوید مردم و خدا یک طرف، قوم خود در یک طرف، آیا آنچه برای قوم خود می خواهی برای مردم هم خواسته ای؟ اما در حال حاضر خودی ها را استخدام کرده و رئیس می کنیم؛ در بیمارستان ها برای مجلس، دولت و قوه قضاییه سفره ای جدا از مردم پهن کرده ایم، برای پولدارها سفره ای دیگر، در حالی که انتظار می رود طبق قانون عمل کنیم.