توضیحات پلیس در مورد تجاوز مرزی امروز طالبان

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با تجاوز امروز نیروهای طالبان به مرز ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خورنا سردار قاسم رضایی در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران اظهار داشت: حدود ساعت ۱۰ امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از تیراندازی های طرف طالبان، براساس پروتکل های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار “احمدرضا رادان”؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید نموده اند ” شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند”.

به گزارش پایگاه خبری پلیس همچنین در این دستور تاکید شده است که ” نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند”.