عضو شورای شهر اهواز: با بودجه ۱۰ سال شهرداری هم نمی‌توان بافت‌های فرسوده حاشیه شهر را احیا کرد

رئیس کمیسیون شهرسازی، عمران و معماری شورای شهر اهواز با بیان اینکه جمعیت حاشیه نشین اطراف این شهر روز به روز در حال افزایش است گفت: اهواز حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که هر مقدار هم خدمات به این مناطق داده شود بازهم کفاف نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز حمید دغاغله امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در همایش ملی حاشیه نشینی، بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری با اعلام این خبر گفت: در مناطق حاشیه شهر اهواز از آنجا که سرانه‌های مختلف مورد نیاز بافت‌های نوین شهری مانند سرانه‌های ورزشی، آموزشی و غیره لحاظ نمی‌شود لذا ساکنین این مناطق علیرغم امکانات اولیه‌ای که شهرداری در اختیار آنها قرار می‌دهد ولی بازهم سرانه‌های خود را از شهرداری طلب می‌کنند.

وی لازمه پیشرفت یک شهر را همکاری تمام دستگاهها و ارگانها دانست و یادآور شد: یکی از دلایل برگزاری این همایش برقراری ارتباط دوباره بین اساتید دانشگاه و مسئولان شهری است چراکه طی سالهای گذشته به دلیل فاصله‌هایی که بین دانشگاه و مسئولان شهری ایجاد شده بود بسیاری از کارهای پژوهشی مورد نیاز برای پیشرفت شهر اهواز صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، عمران و معماری شورای شهر اهواز با بیان اینکه اگر کل بودجه ۱۰ سال شهرداری اهواز را تنها صرف احیای بافت‌های فرسوده مناطق حاشیه‌ای شهر بکنیم بازهم ناکافی است افزود: بافت‌های قدیمی مرکز شهر اهواز که مربوط به میراث فرهنگی است برای احیا نیاز به بودجه‌های ملی دارند ولی از آنجا که دولت در این زمینه بودجه کافی تخصیص نمی‌دهد لذا همه از شهرداری انتظار دارند که برای احیای بافت‌های مذکور هزینه کند.

دغاغله در پایان با تاکید بر لزوم سند دار شدن منازل مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز گفت: دستگاههای ذی ربط نباید در برابر سند دار شدن این منازل مقاومت کنند چراکه نداشتن سند در نهایت باعث از بین رفتن سرانه‌هایشان می‌شود.