شناسایی چند مورد ابتلا به مالاریا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از شناسایی چند مورد ابتلا به بیماری مالاریا در استان خبر داد و گفت: بیماران شناسایی شده درحال درمان هستند

به گزارش خورنا دکتر پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هوشیاری حافظان سلامت، موارد بیماری مالاریا وارده به استان خوزستان به سرعت شناسایی شدند و مراقبت‌ها و مداخله‌های درمانی به موقع آغاز شد.

وی بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا را یکی از مهمترین کار‌ها در روند کنترل و ممانعت از گسترش بیماری‌های واگیر دانست و افزود: این کار با حساسیت و دقت بالای همکاران در نظام سلامت استان به خوبی صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بیماران شناسایی شده درحال درمان هستند و همه کار‌های لازم بر اساس شیوه نامه ملی انجام شد، گفت: مبارزه با مالاریا یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور است که به طور مستمر و همه ساله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون استان، تقویت و تشدید بیماریابی در همه شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره شناسی و کنترل ناقلان در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است و تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده بودند.

پژمان بختیاری نیا تصریح کرد: عامل بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود، بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلا به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند، همچنین در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز، به سرعت به نزدیک ترین واحد بهداشتی مراجعه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *