برگزاری کارگاه آموزشی فراوری خرما در خرمشهر

خورنا: ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: امسال با توزیع بیش از ۲۶ هزار کیسه توری به‌منظور پوشش خوشه و کاهش خسارت، حمله به پرندگان و برداشت بهداشتی محصول به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خدمات قابل توجهی به کشاورزان این منطقه ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: توزیع انواع کودهای شیمیایی و بیولوژیک به ارزش ۸۰ میلیون ریال به‌صورت رایگان از دیگر اقدامات این مدیریت به کشاورزان خرمشهری بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت شش هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ اصله نخل بارور در خرمشهر وجود دارد، تصریح کرد: این میزان خرما از سطح ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
داوری در ادامه گفت: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی محصول خرما و با هدف افزایش آگاهی و دانش فنی نخلداران در خصوص مسائل بهداشتی و حفظ کیفیت و سلامت محصول خرما به جهت ایجاد مرغوبیت در بازاریابی آن یک دوره آموزشی بهداشت و فراوری خرما برای کشاورزان منطقه برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی نخل‌داران در خصوص شیوه‌های تولید فرآورده‌های مختلف میوه خرما آموزش‌های لازم را از طریق کارشناسان خبره فرا گرفتند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: این کارگاه آموزشی ویژه نخلداران با حضور ۲۰ کشاورز خرمشهری برگزار و نتایج مطلوبی نیز به‌دست آمد.
وی با اشاره به اینکه توجه به امر اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران مربوطه باید بیش از پیش در راستای ترقی و پیشرفت بخش کشاورزی در شهرستان گام برداشته زیرا ارتقای کشاورزی در خرمشهر مستلزم تقویت این بخش است.
داوری در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *