دارالقرآن دانشگاه آزاد امیدیه افتتاح شد

خورنا: دارالقرآن الکریم دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه با حضور رئیس و دبیر، روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه شش خوزستان و مسئولان شهرستان امیدیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه، به نقل از روابط عمومی منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی، دارالقرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در کنار مقبره شهدای گمنام دانشگاه بنا گردید تا مکانی قرآنی ـ فرهنگی ماندگاری در کنار مکان‌های علمی این دانشگاه تاسیس و راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران افتتاح این دارالقرآن درخصوص ایجاد و راه‌اندازی این مکان اظهار کرد: ما یک وظیفه مهم در خصوص قرآن کریم داریم ‌که باید بیشتر به بحث و فکر و مطالعه درباره آن بپردازیم و این امر نیازمند مکان‌های مناسب به منظور یادگیری و فراگیری قرائت، روخوانی و همچنین شناخت و تفسیر آیات ارزشمند این کلام الهی است.

مهرداد افشون افزود: در همین راستا بر آن شدیم که مکانی مناسب و در شان و منزلت قرآن در این واحد دانشگاهی به منظور آموزش و فراگیری تعالیم ارزشمند قرآن برای دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه ایجاد کنیم.

وی در خصوص جایگاه قرآن خاطرنشان کرد: قرآن برترین و بهترین هدیه الهی به بندگان است؛ زیرا گوش‏نوازترین کلام، کلام الهی‌ست، ضروری بودن شناخت قرآن برای یک مؤمن مسلمان از آن جهت است که منبع اصلی و اساسی دین و ایمان و اندیشه یک مسلمان و آنچه که به زندگی او حرارت و معنی و حرمت و روح می دهد قرآن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه ادامه داد: قرآن مثل بعضی کتاب‌های مذهبی نیست که یک سلسله مسائل رمزآسا در مورد خداوند و خلقت و تکوین مطرح کرده باشد و حداکثر یک سلسله اندرزهای ساده اخلاقی هم ضمیمه کرده باشد و بس، به طوری که مؤمنان ناچار باشند دستورها و اندیشه‌ها را از منابع دیگر اخذ کنند.

وی بیان کرد: قرآن اصولی معتقدات و افکار و اندیشه‌هایی را که برای یک انسان به عنوان یک موجود با ایمان و صاحب عقیده لازم و ضروری است و همچنین اصول تربیت و اخلاق و نظامات اجتماعی و خانوادگی را بیان کرده و تنها توضیح و تفسیر و تشریح و احیانا اجتهاد و تطبیق اصول بر فروع را بر عهده سنت و یا بر عهده اجتهاد گذاشته است.

افشون تصریح کرد: قرآن مقیاس و معیار همه منابع دیگر است ما حدیث و سنت را باید با معیار قرآن بسنجیم تا اگر با قرآن مطابق بود بپذیریم و اگر نه نپذیریم.

گفتنی‌ست این دارالقرآن الکریم که می‌توان گفت یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرهنگی قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه شش خوزستان است که به دستگاه رایانه و بیش از یک هزار جلد کتب قرآنی و در حدود ۱۵۰ عدد نرم افزارهای مختلف قرآنی تجهیز شده است.