دلار این هفته ارزان می‌شود؟

خورنا: یک‌ماه پیش بود که برخی رسانه‌ها از طرح بانک مرکزی برای کاهش دادن قیمت ارز با محدود و حتی ممنوع کردن خرید و فروش آزاد ارز و احتمال افت قیمت دلار به ۲۲۰۰تومان خبر داده بودند؛ طرحی مقدماتی که همزمان با طرحی در مجلس برای مجازات سفته‌بازان و دلال‌های بازار ارز به بایگانی رفت. سه‌شنبه هفته گذشته وزیر اقتصاد در ارزیابی وضعیت بازار ارز با اشاره به اینکه افزایش تزریق ارز به مرکز مبادلات از دلایل کاهش نرخ ارز در بازار بوده است، گفت:

البته کاهش برخی التهابات ناشی از فشار تحریم‌ها نیز در کاهش نرخ ارز مؤثر بوده است. این هفته اما همه منتظرند تا ببینند وعده دووزیر اقتصادی دولت دهم محقق خواهد شد یا نه؟ این وعده البته درصورتی رنگ واقعیت به‌خود خواهد گرفت که تزریق ارز به مرکز مبادلات ارزی شدت گیرد، چه اینکه گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دستور تقویت عرضه ارز در مرکز مبادلات را داده است. حسینی وزیر اقتصاد گفته بود:

گشایش‌هایی در بازار ارز به‌وجود آمده و بانک مرکزی براساس منابع ارزی به‌دست آمده تلاش می‌کند عرضه ارز را در روزهای پایانی سال افزایش دهد. به گفته او، ترمیم ذخایر ارزی کشور شرایطی را فراهم کرد که بانک مرکزی توانست در روزهای اخیر چندین برابر قبل در مرکز مبادلات، ارز تزریق کند که این سیاست ادامه می‌یابد و مهم‌ترین عامل کاهش نرخ ارز بوده است. حسینی گفت: مدیریت بازار ارز و تقاضای ارز از سوی دستگاه‌های مرتبط چون وزارت صنعت همچنان دنبال می‌شود و امیدواریم این سیر نزولی تداوم یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم چهارشنبه گذشته با بیان اینکه تأمین ارز کالاهای اساسی دو برابر می‌شود، وعده ارزان‌سازی‌ قیمت دلار را تکرار کرده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *