یک نماینده مجلس: وزارت صمت دولت محرومان زندگی و معیشت میلیون‌ها ایرانی را به جهنم تبدیل کرد

نماینده ارومیه در مجلس استیضاح وزیر صمت را مصداق استیضاح باندهای گردن کلفت بازار خودرو، استیضاح تولیدکنندگان تابوت های مرگ و استیضاح مصوبان وضع فعلی کشور دانست و گفت: امروز به یاری خدا تابوی استیضاح وزیران دولت سیزدهم را خواهیم شکست و گرنه مردم هرگز ما را نخواهند بخشید.

به گزارش خورنا روح الله حضرت پورطلاتپه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی که به عنوان موافق استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می گفت، اظهار داشت: امروز به عنوان موافق استیضاح وزیری سخن می گویم که حقوق ملت ایران و ساده ترین نیازهای خانواده ایرانی را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: استیضاح این وزیر نابلد نه از سوی مجلس بلکه از سوی مردم در حال انجام است و این استیضاح، استیضاح باندهای گردن کلفت بازار خودرو و استیضاح تولیدکنندگان تابوت های مرگ و استیضاح مصوبان وضع فعلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس بله قربان گوی هیچ کس نیست، گفت: مجلس مستقل شورای اسلامی نه گوش به فرمان دولت است نه بله قربان گوی آقایان و خانم ها و نه با نسبت خویشاوندی وزرا و مسئولیت کاری داریم و نه از فشارهای نسبت های خویشاوندان می ترسیم.

وی اظهار داشت: ما امروز وزیری ضد محرومان را استیضاح می کنیم و نه مجلس، به تیم اش نه به نگاه توهین آمیز و دلال مصرفانه است.

وی خطاب به فاطمی امین گفت: به چه جراتی سخنگوی شما علنا دلیل استیضاح را ندادن رانت به نمایندگان اعلام می کند؟ بگویید چه رانتی به نمایندگان دادید و چه کسی از شما چیزی خواسته است؟ و امروز همین جا اعلام کنید و چرا آبروی مجلس را بردید؟ و اگر شما وزیر مردم هستید چرا هفته ها است باندهای مافیای خودرو برای حفظ شما خود را به آب و آتش می زنند و تیم های مجازی و اتاق فکرهایتان ده ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: این آقا وزیر خودروسازان است، وگرنه چرا خبر استیضاح او قیمت دنا را باید ۷۰ میلیون پایین بیاورد در حالی که رشد قیمت خودروها تا روز اعلام وصول استیضاح ادامه داشت و مردم با این استیضاح به آینده امیدوار شدند. امروز خرید لوازم خانگی و تشکیل خانواده و یا یک خودرو ساده برای جوان ایرانی به رویا تبدیل شده و در طول دوران وزارت شما این اتفاقات رخ داده است و رانندگان تاکسی و دیگر رانندگان نیز امروز با لاستیک های پاره و خودروهای فرسوده در حال گذران زندگی هستند و وزارتخانه شما به گواه ۸۷ میلیون ایرانی عملکردی در تنظیم بازار نداشته است.

حضرت پور خاطرنشان کرد: چطور وزارت صمتِ دولت محرومان زندگی و معیشت میلیون ها ایرانی را با ضعف نظارت بر بازار به جهنم تبدیل کرد و بازارهای زیرمجموعه وزارت صمت بیشترین تورم را در کشور داشت و امروز به یاری خدا تابوی استیضاح وزیران شکسته خواهد شد و مردم می فهمند مجلس مستقل است و از حقوق آن ها کوتاه نخواهد آمد و اگر این فرصت ها از دست برود مردم ما را نخواهند بخشید.

وی تاکید کرد: این استیضاح اگر زودتر انجام می شد وضعیت کشور امروز اینگونه نبود و به خدا این حق الناس است و خدا شاهد است این سخنان من به خاطر دفاع از حقوق مردم است، چه این وزیر استیضاح شود و چه بماند من در مقابل وجدان های بیدار و چشم های بصیر مردم ایران سربلند خواهم بود.