پروژه فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان کلنگ زنی شد

در مراسمی با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پروژه احداث مجتمع فولادی شرکت فولاد اکسین خوزستان کلنگ زنی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان: عصر پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ‌آیین کلنگ‌زنی مجتمع احیاء مستقیم، فولاد سازی و ریخته گری شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور وزیر کار، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی، مدیرعامل گروه ملی فولاد، مجتبی یوسفی و سید کریم حسینی نمایندگان اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدیر عامل فولاد اکسین و همچنین با حضور کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان و اصحاب رسانه در این شرکت برگزار شد.
علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این آیین طی سخنانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم فولاد اکسین توجه به کارکنان و تلاشگران است که در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شد و بخش از آن نیز اجرایی شده است.
وی افزود: فولاد اکسین در زنجیره فولاد کشور، محصولات ناب و استراتژیکی تولید می‌کند که در برخی موارد تنها در حدود چند کشور دنیا این محصولات تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در حال حاضر شرکت ۷۰۰ هزار تن سالانه تولیدات ورق فولادی دارد، در حالیکه ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۵۰ هزار تن بوده و تنها با اجرای طرح توسعه مجتمع فولادی این مهم محقق خواهد شد.
محمدی اضافه کرد: با حمایت سهامداران شرکت کلنگ طرح فولاد سازی بر زمین خورد و انشالله در آینده با تولید اسلب مخصوص با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی، علاوه بر تکمیل ظرفیت کارخانه به صورت مستقیم برای یکهزار نفر نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری: تنها دغدغه کارکنان فولاد اکسین اجرای پروژه فولاد سازی بود/امضای تفاهم نامه برای مسکن کارکنان فولاد اکسین و فولاد خوزستان
ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: اکثر کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان دغدغه شخصی نداشتند و دغدغه آن‌ها اجرای این پروژه بود که بر اساس داده‌های علمی کلنگ این طرح به زمین خورد.
وی در خصوص اهمیت نیروی انسانی گفت: خوشبختانه با سازمان ملی مسکن تفاهمی ایجاد شده که برای کارکنان ۲ شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین خوزستان تامین مسکن انجام شود.
ترکی افزود: به همین منظور ۴۰ هکتار زمین برای این کار اختصاص داده شده است و امیدواریم با اجرای آن خدمتی به جامعه کارگری کشور نماییم.
سید صولت مرتضوی نیز در آیین کلنگ زنی طرح فولاد سازی فولاد اکسین گفت: دولت سیزدهم علاوه بر اینکه موصوف است به صفت جهادی و انقلابی با عقلانیت خاص معتقد است که بخش اعظمی از امورات کشور و مشکلات ریشه داخلی دارد.
وی افزود: در یک بازه زمانی (کمتر از ۱۸ ماه) که از عمر دولت می‌گذرد رئیس جمهور کشور به استانی که پیشانی دفاع مقدس بود و اکنون پیشانی توسعه است ۷ مرتبه برای پیگیری مشکلات سفر کرده است و در حوزه طرح های عمرانی ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شد که بخش اعظمی در حوزه زیرساخت، آب و فاضلاب و راه و شهرسازی بود و دیگر بخش‌ها از این قاعده مستثنی نبودند.
تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب مخصوص در طرح فولاد سازی
وزیر کار اضافه کرد: طرح فولاد سازی اکسین در نوع خود کم نظیر بوده و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندله تولید می‌کند که ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در ادامه گفت: شرکت فولاد اکسین نمونه خودباوری بوده و تولید ۳۰ میلیون تُن فولاد در کشور نشان دهنده این است که با دستان خالی نیز می‌توان به موفقیت رسید.
وی بر بکارگیری مدیران متخصص در صنایع و جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: پروژه گوره به جاسک نمونه توانایی متخصصان ایرانی است چرا که آلیاژ آن برای محافظت در برابر خوردگی اولین بار در کشور انجام شده است.
تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش
نماینده مردم اهواز بر تکمیل زنجیره ارزش برای تقویت صادرات و ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: خوزستان به عنوان قطب اول برق کشور نباید در این حوزه دچار مشکل شود تا صنایع بتوانند طبق برنامه خود تولید داشته باشند.
وی همچنین بر توجه به حقوق و دستمزد پرسنل برای ایجاد انگیزه و بهره‌وری بیشتر تاکید کرد.
آینده ای روشن برای فولاد اکسین خوزستان
در ادامه این جلسه سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استمرار پیگیری ها برای رفع موانع تولید گفت: یکی از دلایل حضور ما در شرکت های صنعتی تشکر از زحمات دست اندرکاران است از این رو ضمن تشکر از مدیران شرکت امیدواریم که آینده بهتری را برای این شرکت شاهد باشیم. با توجه به اینکه ما خوزستان را با همه داشته هایی که دارد می بینیم که در جایگاه واقعی خود به سر نمیبرد، باید کمک کنیم تا این قطب صنعتی به جایگاه خود برسد. در این مدت که مقام معظم بر مسئله تولید داخل تاکید دارند، یکی از مراکزی که خوش درخشید فولاد اکسین خوزستان است.
وی بیان کرد: در دیدارهایی که با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم همواره بر هرچه سریعتر شروع پروژه فولادسازی فولاد اکسین خوزستان که برای اشتغال زایی در منطقه از اهمیت به سزایی برخوردار است تاکید کرده ایم که ایشان قول مساعدی برای رفع موانع و آغاز پروژه فولادسازی فولاد اکسین دادند. که نتیجه این موضوعات را در این سفر شاهد هستیم.
حسینی افزود : نکته ای که در فولاد اکسین به چشم میخورد سن جوان کارکنان می باشد. پرسنل تولیدی همگی در سن سی تا چهل سالگی هستند که گل عمر انسان است. امیدواریم که حضور جوانان استان را هم در مراکز صنعتی شاهد باشیم. تاکید ما بر وجود نیروهای بومی در تمام سطوح مدیریتی استان ضرورت کادر سازی برای استان و دلیل پیگیری ما بر وجود مدیران بومی در استان و مراکز صنعتی پر کردن این خلاءهاست. به سخن دیگر اصراری بر وجود نیروهای بومی در رأس سازمان ها نیست ولی انتظار میرود در بدنه سازمان ها از نیروهای جوان بومی استفاده شود چرا که مطالبه به حق مردم استان است.
وی در پایان گفت: ان شالله بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت صنعت کشور، استان و به خصوص شرکت موفق فولاد اکسین خوزستان باشیم و همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم بتوانیم همدلی و همراهی خود در این مسیر پربرکت را داشته باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *