اجرای طرح سرشماری نفوس در شادگان

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، سعید فیوضی ظهر امروز در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آمار و ارقام صورت می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به اهمیت سرشماری، مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای اجرای این طرح بزرگ همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار شادگان افزود: باید اهمیت سرشماری نفوس و مسکن امسال به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم در اجرای این طرح حضوری فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر اساس تصویب هیئت وزیران هر پنج سال یک‌بار با فرمان رئیس جمهور توسط مرکز آمار ایران انجام می‌گیرد و در همین راستا هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال‌جاری به مرحله اجرا در می‌آید.
فیوضی تصریح کرد: طرح سرشماری نفوس و مسکن امسال از دوم آبان‌ماه به‌مدت ۲۱ روز در سراسر کشور اجرا می‌شود و هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای صحیح این طرح نیز انجام شده است.
وی در ادامه گفت: برگزاری جلسات اولیه در راستای تشکیل ستاد طرح سرشماری نفوس و مسکن، اعزام کارشناسان در جلسات توجیهی، مکاتبه با ادارات، درخواست از امام جمعه برای طرح موضوع در نماز جمعه، اطلاع‌رسانی به مردم از طریق نصب پلاکارد و بنر در سطح شهر، هماهنگی با بخشداران و دهیاران و … از جمله اقدامات انجام شده به‌منظور اجرای این طرح در سطح شهرستان است.
فرماندار شادگان اضافه کرد: با بررسی‌های به‌عمل آمده ۷۱ مأمور امسال طرح سرشماری نفوس و مسکن را در سطح شهرستان شادگان اجرا خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸۰ نفر در سامانه همکاری در اجرای طرح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: بانیازسنجی‌های صورت گرفته ۷۱ نفر برای اجرای طرح در سطح شهرستان شادگان در نظر گرفته شدند.
فیوضی خاطرنشان کرد: احکام و دستورالعمل‌های لازم از سوی استاندار به فرمانداری ابلاغ شده و براساس همین دستورالعمل‌ها این طرح اجرا می‌شود.
وی افزود: امیدواریم شهروندان با مأموران اجرای طرح همکاری و مشارکت مطلوبی داشته باشند تا شاهد نتایج مطلوب این طرح در سطح شهرستان و کشور باشیم.
فرماندار شادگان ادامه داد: هرچه آمار واقعی‌تر باشد خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … دولت نیز مطلوب‌تر خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *