امام جمعه خرمشهر: منشا گرانی‌ها سوءمدیریت دولتمردان است

خورنا: امام جمعه خرمشهر گفت: منشاء گرانی‌ها ناشی از عدم نظارت صحیح و سوءمدیریت از سوی دولتمردان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر و در بین نمازگزاران ولایی اظهار کرد: عدم نظارت صحیح بر بازارها و قیمت کالاها باعث اختلاف قیمت در بازارهای مختلف شده است.

وی اضافه کرد: اگر نظارت دولت و دستگاه‌های اجرایی بر بازارها فعال‌تر شود یقینا افراد سودجو تحت فشار قرار می ‌گیرند و قیمت کالاها به حد معقول می‌رسد.

امام جمعه خرمشهر روحیه مصرف گرایی را یکی از مشکلات اقتصادی در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر مردم بتوانند در مصرف خود صرفه جویی کنند و از خرید برخی کالاهای غیر ضروری خودداری کنند، قیمت کالاها خود به خود کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: واسطه گری و دلالی از دیگر عواملی هستند که نقش موثری در گرانی‌ها دارند.

وی با اشاره به گرانی‌های اقلام و کالاها در شهرستان خرمشهر گفت: متاسفانه قیمت کالاهای بازار شهرستان خرمشهر نسبت به قیمت کالاهای دیگر شهرستان ها بالاتر است.

موسوی با بیان اینکه مسئولان خرمشهری باید نظارت ویژه‌ای بر بازار داشته باشند، افزود: این مهم البته با تعل و همکاری مضاعف شهروندان نیز موثرتر اجرایی و محقق می‌شود.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به فریضه امر به معروف و  نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نقش مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در کاهش منکرات در جامعه کمک کند.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین دولت نیز باید به همراه مردم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش ارزنده‌ای ایفا کند.