هیچ اقدامی برای رفع مشکل گرد و غبار انجام نشده است

خورنا: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی برای رفع کامل مشکل گرد و غبار در خوزستان انجام نشده و اصلاً این مشکل در اولویت نیست.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در بخش مقابله با مشکل گرد و غبار تاکنون هیچ اقدامی را شاهد نبوده‌ایم و تنها در این میان شاهد سفرهای خارجی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سفرهای خارجی مسئولان در این باره خروجی نداشته است، تاکید کرد: چندین سال است که خوزستان با این مشکل دست به گریبان است، ولی هنوز اقدامی برای رفع این مشکل شاهد نیستیم.

* گرد و غبار قربانی می‌گیرد

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نه اقدامی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و نه بیمارستان‌های خوزستان را به امکانات تخصصی در این باره تجهیز می‌کنند تا در صورت بروز مشکل بتوان سریع وارد عمل شد.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به نقش ایران در بخشی از این گرد و غبار اضافه کرد: عزمی برای رفع این مشکل شاهد نیستیم و به این دلیل پیگیری‌ها در این باره متوقف نشده و بار دیگر در حال از سرگیری مذاکرات برای این مشکل در استان‌های غربی و جنوبی هستیم.

* وزارت نفت به تعهدات خود عمل نکرده است

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: وزارت نفت متعهد شده که برای مالچ پاشی و احداث فضای سبز اعتباری در اختیار بگذارد، ولی در این باره هیچ اقدامی انجام نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید برای تحقق وعده‌ها گام برداریم، اذعان داشت: رفع مشکلات مردم در این زمینه از جمله گلایه‌های اساسی  که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد زیرا سلامت و بهداشت مردم بسیار در خطر اشست.