تمام جاده‌های اصلی خوزستان دوربین دار می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۳ دوربین‌ ثبت تخلف در محورهای اصلی خوزستان وجود دارد که تا پایان اردیبهشت ماه با راه‌اندازی ۵۸ دوربین دیگر کل این جاده‌ها تحت پوشش قرار می‌‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز محمد جولانژاد در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ با بیان اینکه امسال چهار میلیون و ۸۱۰ هزار مسافر در قالب ۷۰۰ هزار سفر از مبدا خوزستان به نقاط دیگر کشور جابه‌جا شده است گفت: میزان تناژ جابه‌جا شده از مبادی خوزستان نیز طی سالجاری بیش از ۴۵ میلیون تن در قالب دو میلیون و ۳۲۸ هزار سفر بوده که از این مقدار ۱۳ میلیون و ۴۷۱ تن آن از مبدا بندر امام خمینی بوده است.

وی کل تردد سبک و سنگین استان در سال ۱۴۰۱ را ۲۴۶ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۶۵ تردد و با رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن عنوان کرد و افزود: از این میزان ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۱۵ تردد سنگین بوده که دارای رشد یازده درصد نسبت به سال گذشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در حال حاضر استان دارای ۱۰۳ دوربین‌ ثبت تخلف است که با راه‌اندازی ۵۸ دوربین دیگر تا پایان اردیبهشت ماه این تعداد به ۱۶۱ سامانه خواهد رسید و بدین ترتیب کل محورهای اصلی استان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

جولانژاد افزود: البته خوزستان جز نخستین استانهای کشور است که دوربین‌های جاده‌ای آن نه تنها سرعت لحظه‌ای بلکه سرعت متوسط خودروها یعنی سرعت ببن دو دوربین را نیز ثبت می کنند.

وی با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری خوزستان از ۲۴ اسفند ماه گفت: از شروع این طرح تا ۲۶ اسفندماه سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۱۱ تردد در استان ثبت شده است که رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و
محورهای آبادان – خرمشهر و برعکس، شوش – اهواز، ماهشهر – بندر امام و اهواز – شوش در حال حاضر پرتردد ترین محورهای استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در پایان یادآور شد: افزایش هزینه‌ها، عدم تامین منابع مالی و سرقت‌ها از جمله چالش‌ها و معضلات ما در زمینه ایمنی و نگهداری جاده‌های استان هستند.