رزمایش ترافیکی – انتظامی نوروز ۱۴۰۲ در خوزستان برگزار شد + تصاویر

رزمایش ترافیکی - انتظامی طرح نوروزی ۱۴۰۲ خوزستان امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: رزمایش ترافیکی و انتظامی نوروز ۱۴۰۲ پلیس که با شعار “نشاط بهار، پرهیز از خطر و آرامش در سفر” از امروز سه شنبه ۲۳ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا چهاردهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که در حوزه انتظامی، ترافیکی در سطح استان صورت گرفته و تعامل و همکاری بسیار خوب سازمان‌ها و دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی تلاش خواهیم کرد که نوروز خوب و ایمن داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با پیش‌بینی های خوبی که در حوزه انتظامی و ترافیکی صورت گرفته روزانه بالغ بر ۲۰۰ واحد گشتی محسوس و نامحسوس در معابر درون شهری، محور های مواصلاتی، راه‌های اصلی و روستایی پلیس حضور دارد .

سردار صالحی با اشاره به اینکه گشت های هوایی برای بررسی وضعیت ترافیکی درسطح استان در دستور کار قرار دارد، عنوان داشت: بالغ بر ۴۰ نقطه حادثه خیز درجاده های استان توسط همکاران بنده شناسایی شدند که با استقرار گشت‌های مشترک پلیس راه و سازمان های امدادرسان در این نقاط حضور پیدا خواهند کرد و با حضور موثر و اثربخش ان‌شالله بتوانیم حوادث جاده ای را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: پلیس با رانندگانی که با رفتارهای مخاطره آمیز و پرخطر موجبات حوادث و سوانح رانندگی را فراهم می کنند قطعاً برخورد قاطعی خواهد کرد.

افرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: در روزهای نوروز رانندگانی که دارای جریمه های بالاتر از سطح مجاز هستند، خودروهای آنها توقیف نمی‌شوند و سعی می کنیم که یک بستر خوب، امن و آرام را همانطور که در شعار امسال است، بهار با نشاط و خوبی را با همکاری هموطنان در سطح استان خوزستان رقم بزنیم.
علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: پیام این رزمایش این است که ما آماده‌ایم از مهمانان خدا که به استان خوزستان سفر می کنند استقبال و پذیرایی کنیم.

وی خطاب به نیروهای انتظامی، امدادی و خدمات رسان حاضر در رزمایش گفت: ان‌شالله در ورودی‌های استان و شهرها پیام آور خوش آمدگویی همه مردم خوزستان به مهمانان عزیزی که وارد استان می‌شوند، باشید.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه آمار تصادفات در سال جاری افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با همت عالی و دلسوزی همه دستگاه‌ها بتوانیم با اصلاح مهندسی راه‌ها و مسیرهای ترددی و همچنین رفع مناطق حادثه‌خیز به ویژه محورهایی که در طول سال گذشته بیشترین حوادث را داشتند، باعث کاهش تصادف شویم.