تقدیر از عکاس خوزستانی در مسابقه عکس آساهی شیمبون ژاپن

عکاس خوزستانی در هشتادوسومین دوره مسابقه عکاسی آساهی شیمبون ژاپن موفق به دریافت مدال شایسته تقدیر شد.

به گزارش خورنا علی محمدی عکاس خوزستانی، در هشتادوسومین دوره مسابقه عکس آساهی شیمبون ژاپن مدال شایسته تقدیر این دوره را دریافت کرد و همچنین به نمایشگاه این مسابقه راه یافت.

وی با اثری به نام «رهایی از سرطان» موفق به کسب مدال شایسته تقدیر از نمایشگاه هشتادوسومین دوره مسابقه عکاسی آساهی شیمبون شد.

در این دوره از جشنواره‌ آساهی که یکی از باسابقه‌ترین رقابت‌های عکاسی در قاره‌ آسیا محسوب می‌شود، در مجموع پنج هزار و ۱۵ عکس از ۷۲ کشور پذیرش شده بود که هند با ۱۰ هزار و ۸۶ عکس بیشترین تولید را داشت.

این عکاس پیشتر به دست آورده است:

مدال طلای انجمن عکاسان آمریکا ۲۰۲۲

۲ روبان تقدیر از سومین جشنواره بین‌المللی عکس نارین قرقیزستان ۲۰۲۲

شایسته تقدیر در جشنواره ماکسیم دمیتریف روسیه ۲۰۲۰

منتخب مسابقه بین‌المللی عکس خیام ۲۰۱۷

منتخب مسابقه بین‌المللی عکس سلامت روان

سه دوره نفر اول بخش عکس جشنواره مطبوعات استان خوزستان

نفر اول مسابقه عکس ملی «تامین اجتماعی در یک نگاه» سال ۱۳۹۸

مقام دوم مسابقه ملی عکس رشد

منتخب بیش از ۲۰ مسابقه عکس ملی

حضور در بیش از ۳۰ نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی

انتشار عکس در روزنامه «نیویورک تایمز»، «خبرگزاری ای‌اف‌پی فرانسه»، «خبرگزاری آسوشیتدپرس»، «خبرگزاری رویترز»، «آژانس عکس گتی»، «گاردین»، «وال استریت ژورنال» و «نیوزویک»

موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون به همراه اتحادیه‌ انجمن‌های عکاسی ژاپن برگزارکنندگان این رویداد رقابتی عکاسی در آسیا هستند که هر سال به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر از حمایت مالی شرکت Canon هم بهره‌مند بوده است. نخستین دوره‌ این مسابقه بین‌المللی که شرکت تمام عکاسان جهان در آن آزاد و رایگان است، در سال ۱۹۲۷ با حضور ۱۵ کشور برگزار شد ولی مدتی در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم برگزاری آن به حالت تعلیق در آمد و پس از چند سال وقفه دوباره از سال ۱۹۵۰ به طور مرتب هر سال برگزار شده است. این مسابقه هر سال از بین آثار رسیده سه جایزه‌ ویژه به عکاسان ژاپنی و سه جایزه‌ ویژه‌ دیگر هم به سه عکاس غیرژاپنی اهدا می‌کند.