داستان شگفت انگیز زنده شدن مرد مرده در آبادان!

خورنا: مرد مرده به زندگی بازگشت! این خبر واقعاً شوک آور است و جالب اینکه این مرد هیچ بیماری قلبی ندارد و مرگش تنها یک اتفاق نادر بود! این حادثه در آبادان رخ داد و مردی یک ساعت مرد تا این که با سماجت یک پزشک با …

مرد مرده به زندگی بازگشت! این خبر واقعاً شوک آور است و جالب اینکه این مرد هیچ بیماری قلبی ندارد و مرگش تنها یک اتفاق نادر بود!

این حادثه در آبادان رخ داد و مردی یک ساعت مرد تا این که با سماجت یک پزشک با دو دنده شکسته به زندگی برگشت.

ماجرایی که چندی پیش در بیمارستان نفت آبادان رخ داد و خیلی ها را شوک زده کرد. همه چیز برمی گردد به چهارشنبه هفته گذشته ساعت نه و نیم شب. «فیصل» مثل همیشه به خانه رفته بود تا کنار زن و بچه اش باشد اما آن روز مثل همیشه نبود او خستگی شدیدی در بدنش احساس می کرد و هر لحظه حالش بد و بدتر می شد، طوری که هر دو دستش از شدت عرق کاملاً خیس شده بود اما او مشکلش را جدی نگرفت، تصور می کرد به زودی حالش خوب می شود و این یک خستگی معمولی است.

فیصل حسینی داستان آن شب را این گونه به شوک گفت: «سر سفره شام همسرم متوجه حال و روزام شد، گفت رنگت خیلی پریده و بهتر است برویم دکتر اما من تمایلی به این کار نداشتم، هر چقدر زمان می گذشت حالم بدتر می شد. سرانجام به این نتیجه رسیدم که همراه با همسرم به بیمارستان نفت آبادان بروم، در آنجا پزشک پس از معاینه گفت باید یک نوار قلبی بگیرم. پزشکان بیمارستان تصور می کردند حال بد من به خاطر مشکل قلبی باشد اما تا به حال هیچ گونه سابقه بیماری قلبی نداشته ام هر سال یک بار برای چکاپ به بیمارستان می رفتم و خیالم از این بابت راحت بود، اما وقتی روی تخت دراز کشیدم تا دکتر نوار قلب بگیرد ناگهان پزشک از اتاق بیرون رفت و در حالی که از پرستاران می خواست پزشک متخصص قلب را هرچه زودتر خبر کنند دنیا برایم تیره و تار شد.

مرگ آنی

فیصل حسینی ۴۱ ساله است و از ۱۷ سال پیش کارمند بیمارستان نفت آبادان است. آن روز پزشکی که نوار قلب گرفته بود با عجله می خواست هرچه سریعتر پزشک متخصص قلب و عروق را ببیند.

همسر فیصل هنوز شوکه است، نفس عمیقی می کشد و با یادآوری آن روز پراسترس به شوک گفت: «فیصل به اصرار من به بیمارستان آمده بود، در حالی که در طول راه می گفت حالش خوب است از آنجا که بیشتر پرسنل بیمارستان همسرم را می شناختند و با او همکار بودند، این بود که با خیال راحت در گوشه ای به انتظار نشستم و تصور می کردم در اتاق نوار قلب، همسرم در حال انجام یک آزمایش ساده است، اما در همین فکر بودم که ناگهان متوجه شدم اتاقی که شوهرم در آنجاست شلوغ شده و عده زیادی از پزشکان با عجله وارد این اتاق شده یا از آن خارج می شوند؛آن لحظه را هیچ وقت از خاطر نمی برم، انگار آب سردی روی بدنم ریخته بودند، پاهایم قدرت حرکت نداشتند و نفسم بند آمده بود.

هر طور که بود با اصرار وارد اتاق شدم اما صحنه ای که می دیدم باور نمی کردم. همسرم که تا دقایقی پیش می گفت حالش خوب است و مشکل خاصی ندارد بی جان و سرد روی تخت دراز کشیده بود؛شوک به من دست داده بود، اصلاً باور نمی کردم. ناگهان سرم گیج رفت و از حال رفتم.»

ناامیدی

هیچ کس باور نمی کرد فیصل دیگر زنده نباشد، پزشکان همه به تکاپو افتادند تا مرد مرده را به زندگی برگردانند. سرانجام پزشک متخصص قلب حاضر در عملیات احیا، مرگ بیمار و پایان احیا را اعلام کرد، اما دکتر امین شمس متخصص طب اورژانس حاضر در عملیات CPR عملیات را یک ساعت دیگر ادامه داد و سرانجام موفق به بازگردانی وضعیت قلبی ریوی عادی شد.

ماساژ حیات بخش

ناگهان دکتر شمس، با قدرت زیادی به ماساژ سینه بیمار پرداخت،ماساژی که باعث شد دستگاه ها یک بار دیگر به صدا در بیایند و به جریان افتادن ضربان قلب فیصل را نشان بدهند،مرد مرده ای که تا ساعتی پیش قرار بود جواز دفنش صادر شود.

فیصل بار دیگر به زندگی بازگشت، گرچه در این اتفاق دو دنده اش شکست، در این میان پزشکان بلافاصله فیصل را به آی سی یو منتقل کردند تا در آنجا تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد چرا که دستگاه ها تنها ۱۵ درصد علایم حیاتی را نشان می دادند. فیصل در این باره می گوید: «وقتی چشمانم را باز کردم و به هوش آمدم متوجه شدم در اتاق آی سی یو هستم. همه با خوشحالی دورم حلقه زده بودند و من با تعجب از آنها پرسیدم اینجا چکار می کنم و چرا مرا به آی سی یو آورده اند. همسرم به سمتم آمد و از من خواست آرام باشم و گفت خدا تو را دوباره به ما بخشیده و تمام ماجرا را برایم تعریف کرد اما من باورم نمی شد». گرچه همسر فیصل همه اتفاقات را مو به مو برایش توضیح داد اما وی تصور می کرد تنها چند دقیقه به خواب رفته و حالابیدار شده است در صورتی که چهار روز در آی سی یو تحت مراقبت های ویژه بود.

بنا به این گزارش، پزشکان در مورد علت این حادثه می گویند بیمار به خاطر انسداد یکی از رگ های قلب دچار این مشکل شده است که با وارد آوردن ضربه از سوی پزشک به سینه بیمار، رگ ها آزاد شده و وی دوباره به زندگی بازگشته است.

نکته جالب این ماجرا در این است که پزشکان متخصص قلب بعد از معاینه بیمار با تعجب گفتند قلب این بیمار مشکلی ندارد و در سلامت کامل به سر می برد. پزشکان معتقدند رگ های قلب بیمار نه نیازی به آنژیوگرافی داشته و نه نیازی به بالن زدن، فقط انسداد رگ ها یک اتفاق آنی بوده و بیمار مشکل قلبی ندارد.

فیصل که این روزها از این که دوباره در کنار خانواده اش زندگی می کند خوشحال است ، می گوید:«خدا را شکر می کنم که به من زندگی تازه ای بخشید و این موضوع را مدیون دوستم دکتر شمس هستم که نا امید نشد و به تلاشش ادامه داد.»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *