استقرار موشک های آمریکا در یمن برای تهدید ایران

: بر اساس این گزارش آمریکا این سامانه را از زمان حکومت علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن در این کشور نصب کرده است.

این سامانه شامل ۸۰ موشک با برد بلند است که آمریکا با این هدف که در صورت حمله به ایران مشخص نشود که خودش به ایران حمله کرده است و همچنین عربستان و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس هم نقشی در این حمله ندارند، آن را نصب کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: موشکی که آمریکا از یمن به ایران می فرستد بسیار بزرگ است و می تواند همه تاسیسات هسته ای ایران را مورد هدف قرار دهد. آمریکا با این حمله می تواند فعالیت های هسته ای ایران را تا ۱۰ سال به تاخیر اندازد.

آمریکا چندی پیش سامانه موشکی پاتریوت را در مرز ترکیه و سوریه مستقر کرد و اعلام کرد که این سامانه را با هدف حمایت ترکیه از حملات سوریه مستقر کرده است. بر اساس این گزارش سامانه موشکی پاتریوت را نیز آمریکا برای مقابله با موشک های ایران و نه موشک های سوریه مستقر کرده است.

در زمان نصب این سامانه توسط هم پیمانان ترکیه در ناتو مقامات ایران هم این اقدام را در جهت مقابله با ایران دانستند. ناتو اما این ادعا را رد می کند.

یمن بارها ادعاهایی در مورد ایران مطرح کرده است که بر اساس آنها ایران از شیعیان این کشور حمایت می کند و برای آنها سلاح می فرستد. مقامات یمن بارها ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کردند.

به گزارش شفاف، ادعاهای ضد ایرانی یمن چندی پیش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به در خواست یمن بررسی شد که به تصویب قطعنامه ای با این مضمون که ایران باید به دخالت های خود در یمن پایان دهد، نتیجه داد.