پژو پارس ۱۳میلیونی زیر پای عراقی‌ها

خورنا: در حالیکه قیمت پراید و پژوهای داخلی با قیمت زیادی به دست مصرف کننده ایرانی می رسد که این خودروها با قیمت سال گذشته داخل ایران به دیگر کشورها صادر می شود.

در ۱۱ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۹ هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو به ارزش ۹۶ میلیون دلار بوده است.

به گزارش افکار، در شرایطی که با گران شدن نرخ ارز انتظار می رود بازار صادراتی ها داغ تر شود که طبق آمار گمرک در بهمن ماه که دلار توانست رکورد ۳۵۰۰تومانی را بشکند سایپا هیچ پرایدی را به خارج از کشور صادر نکرده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که تا ماه گذشته پراید پرتیراژترین های صادراتی را تشکیل می داد.

طبق گزارش گمرک، در بهمن ماه خودروهای پژو و سمند گوی سبقت را از پراید ربودند و بیشترین صادرات را به خارج از کشور داشتند. کشور اول مقصد خودروهای صادراتی بهمن ماه نیز عراق بوده است.

در حالیکه قیمت پراید و پژوهای داخلی با قیمت زیادی به دست مصرف کننده ایرانی می رسد که این خودروها با قیمت سال گذشته داخل ایران به دیگر کشورها صادر می شود. هرچند که در بهمن پرایدی به کشورهای همسایه ارسال نشده است که این خودروی ۲۰میلیون تومانی داخلی، با قیمت ۵.۵هزار دلار و به قیمت ریالی ۱۳.۵میلیون تومان به عراق صادر می شد.

همچنین پژو پارس و ۴۰۵، هر کدام با قیمت ۱۳میلیون تومان به دست عراقی ها می رسد. البته لازم به ذکر است که تعداد ۷۰ دستگاه پژو ۴۰۵ در بهمن به عراق صادر شد که قیمت هر دستگاه آن، ۱۰میلیون تومان بوده است. همچنین طبق آمار گمرک، هر دستگاه سمند صادراتی ارزشی برابر ۱۷میلیون تومان داشته است.

ارزان ترین خودروی صادراتی پژوهای ۴۰۵ ایران خودرو بوده اند که قیمت هر دستگاه از محموله ۷۰ دستگاهی، ۱۰میلیون تومان قیمت دارد. گران ترین خودروی صادراتی نیز خودروی ال ۹۰ است که به ارزش ۲۲میلیون تومان ایران را به مقصد آذربایجان ترک کرده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *