افزایش ۱۸ درصدی تولید نفت در میدان آزادگان جنوبی/ طرح سبک‌سازی نفت در شرکت اروندان به زودی وارد فاز بهره برداری می‌شود

مدیرعامل شركت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: در حال حاضر تولید نفت در شرکت اروندان حتی جلوتر از برنامه صورت می‌گیرد بطوریکه تولید امسال میدان آزادگان جنوبی ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز عبدالله عذاری اهوازی بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری گفت: شرکت نفت و گاز اروندان با مسئولیت توسعه، تولید، و صادرات نفت در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و حوزه جغرافیایی آن در غرب کارون یعنی از شهرستان بستان تا سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، خرمشهر و اروند است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اروندان مسئولیت بهره‌برداری از میادین مشترک غرب کارون را برعهده دارد عنوان کرد: در حال حاضر تولید نفت در شرکت اروندان حتی جلوتر از برنامه صورت می‌گیرد بطوریکه تولید امسال میدان آزادگان جنوبی ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در ادامه از همکاری با پاک علم و فناوری خوزستان جهت ترسیم یک نقشه راه برای تکمیل پروژه‌های دانش بنیان شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد و بیان داشت: ما در یک سال اخیر ۲۵ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان منعقد و در بحث طرحهای پژوهشی نیز چهار طرح خاتمه یافته و پنج طرح در دست انجام داریم و ۵۰۰ فراخوان پژوهشی هم منتشر کردیم.

عذاری اهوازی افزود: همچنین امروز نیز پس از یکسال موفق به عقد قرارداد و خرید یکسری تجهیزات حفاری دانش بنیان شدیم که شرکتهای داخلی برای اولین بار در خاورمیانه تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به اتمام فاز اول طرح سبک‌سازی نفت در شرکت نفت و گاز اروندان گفت: فاز دوم این طرح نیز در دست انجام است که به زودی به پایان می‌رسد و پس از آن وارد فاز صنعتی و بهره برداری از نفت سبک در شرکت خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در پایان با بیان اینکه حدود ۷۸ درصد از اقلام و کالای مورد نیاز این شرکت در داخل کشور تولید می‌شوند اظهار کرد: ما برای سال ۱۴۰۴ چشم‌انداز تولید یک میلیون بشکه نفت را در دستور کار داریم که امیدواریم با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای که در دست اقدام داریم به این مهم دست پیدا کنیم.