واکنش نماینده قم به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان قمی: به شدت مشکوکم

نماینده قم در مجلس با اشاره به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان قمی گفت: هنوز علت اصلی این حوادث به طور دقیق روشن نیست و دستگاه های امنیتی درحال پیگیری موضوع هستند و تعدادی از وزرا نیز برای پاسخگویی به مجلس دعوت شده اند.

به گزارش خورنا احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران درباره حادثه مسمومیت دانش آموزان قمی اظهارداشت: از وزاری بهداشت، آموزش و پرورش، اطلاعات و کشور در این خصوص در مجلس طرح سوال خواهد شد و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و درمانی استان به طور مستمر در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی افزود: این حادثه با اتفاق دیروز ۷ بار است که تکرار شده که به شدت مشکوک است و جلسات پیگیری آن در استانداری تشکیل شده و کل مدارس قم امروز و فردا تعطیل شده است تا موضوع تعیین تکلیف شود و وزیر آموزش پرورش نیز تیمی را در استان برای بررسی سیستم تهویه مدارس مستقر کرده است.

نماینده قم در پایان با بیان اینکه همه دستگاه های امنیتی و انتظامی تا مشخص شدن ابعاد این موضوع فعال خواهندبود گفت: مجموعه خدمات شهری و آتش نشانی نیز کنار نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند تا علت اصلی را پیدا کنند اما هنوز برای اطلاع رسانی دقیق چیزی اعلام نشده و نظرات مختلف است؛ وزیر آموزش پرورش شائبه گاز آمونیاک را مطرح کرده و برخی نیز وجود دی اسید کربن در سیستم گرمایشی مدارس را اعلام کرده‌اند اما هیچ کدام از این فرضیه ها قطعی نیست.