یک نماینده مجلس: ما باید وزارت امر به معروف را تاسیس کنیم

نماینده شاهین شهر و عضو هیات رئیسه مجلس نیاز امروز جامعه را تاسیس وزارت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این کار باید از ابتدای انقلاب صورت می‌گرفت.

به گزارش خورنا حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با «انتخاب» در رابطه با زمزمه های جایگزین قوانین و طرح های جدید برای گشت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر در مجلس اظهار کرد: حجاب یک تکلیف الهی و یک فریضه دینی و یک ضرورت دینی است. از طرفی امر به معروف و نهی از منکر هم دستور دین است ولی با شرایط و در چهارچوب خود باید انجام شود.

وی افزود: شرایط امروز به گونه ای است که اکثریت جامعه مردمانی مومن و مسلمان هستند و جامعه و دین ما این نوع حجاب امروزی را نمی پذیرد. ما بیشتر از طرف کسانی که ناراحت از این وضعیت و ناراضی از کشف حجاب هستند طرف سوال قرار گرفته ایم.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بنا بر این نیست که امروز در جامعه حالت دو قطبی ایجاد کنیم دیدگاه ما همان دیدگاهی است که مقام معظم رهبری در جمع بانوان ایراد کردند. ما برای تصمیم گیری درست درمورد حجاب به سراغ سی و چند دستگاهی رفتیم که مسئولیت کار فرهنگی و اجتماعی و تربیتی را بر عهده دارند و انجام نداده بودند. گزارش آن هم آماده شده و به زودی توسط کمیسیون فرهنگی در صحن مجلس مطرح می شود. باید دستگاه های مسئول اقدام کنند و شاید کلا ۵% هم سهم نیروی انتظامی نشود.

حاجی دلیگانی با تاکید براینکه نیاز امروز احداث وزارت امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: از ابتدای انقلاب باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی می کردیم؛ امروز هم این ضرورت اقتضا می کند. من معتقد هستم باید اصل هشتم قانون اساسی که بحث امر به معروف و نهی از منکر است را در قالب سازمانی کاملا مستقل و فرا قوه ای راه اندازی کنیم .

وی در پایان تاکید کرد: بهترین تصمیم در حال حاضر همان وزارت خانه است. اصل هشتم قانون اساسی بحث امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرده و من عقیده دارم برای این اصل باید سازمانی فرا قوه ای احداث کنیم.