یک نماینده مجلس: ما از گسترش مناسبات با کشور بورکینافاسو حمایت می‌کنیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در دیدار با «کلیم دتامبلا کانسوله» همسر نخست وزیر بورکینافاسو گفت: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با کشور بورکینافاسو در همه عرصه‌ها حمایت می کند.

به گزارش خورنا و به نقل از مجلس شورای اسلامی، خانم کلیم دتامبلا کانسوله همسر نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه که برای شرکت در کنگره بین المللی زنان تأثیر گذار به تهران سفر کرده بود، روز یکشنبه دوم بهمن ۱۴۰۱ با فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار، با ابراز خرسندی از سفر هیئت بورکینافاسو به کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو می توانند با تکیه بر اشتراکات فرهنگی فی‌مابین در سطوح مختلف با یکدیگر همکاری و تبادل نظر نمایند.

وی در این راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با بورکینافاسو در همه عرصه‌ها حمایت می کند.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تشریح جایگاه و حقوق زنان در کشورمان خاطرنشان کرد: حمایت از کرامت ذاتی زنان و نیل به عدالت جنسیتی، از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ مانعی برای فعالیت و حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی و بین المللی وجود ندارد.

هیئت بورکینافاسو نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران، از گسترش همکاریها و تبادل تجربیات میان دوکشور در حوزه توانمندسازی و مهارت افزایی زنان در زمینه های مختلف، به ویژه در حوزه اقتصادی، استقبال کردند.

شایان ذکر است در این دیدار، فاطمه رحمانی نائب رئیس فراکسیون زنان و خانواده نیز حضور داشت و درخصوص مهمترین دستاوردهای زنان در جمهوری اسلامی ایران، مطالبی را بیان کرد.