اعطای تسهیلات یارانه دار به واحدهای صنعتی دانش‌ بنیان خوزستان

رئیس سازمان صمت خوزستان از امضا تفاهم نامه همکاری با بانک ملی برای حمایت از واحدهای صنعتی دانش بنیان استان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ دار با نرخ سود ۱۴ درصد در اختیار واحدهای دانش بنیان، نوپا و شتاب دهنده استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز حمیدرضا فلاح امروز یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صمت حدود ۶۰ درصد اقتصاد استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: در رویکرد جدید وزارت صمت تغییر در رویه‌های سنتی سازمانهای صمت استانی مدنظر است که برای رسیدن به این هدف ۱۴ پروژه تحولی در زمینه‌های مختلفی چون اصلاح جوازهای تاسیس، الکترونیکی کردن سامانه‌های تولید، توانمندسازی بنگاههای اقتصادی، نوسازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی و معدنی راکد و غیره در دستورکار قرار دارد.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰۰ جواز تاسیس با اشتغالزایی ۲۲ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۰۶ پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی چهار هزار و ۴۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: همچنین طی این مدت نیز در حوزه معدن ۱۲ پروانه اکتشاف، هشت فقره گواهی کشف و ۹ فقره پروانه بهره‌برداری در سطح استان صادر شده است.

فلاح تمرکز ویژه سازمان صمت خوزستان را امسال در حوزه راه‌اندازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۲ واحد از مجموع ۴۰۰ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشته و طبق برآوردهای انجام شده ۱۸۰ واحد نیز امکان بازگشت به تولید را دارند که ۷۷ واحد آن ( ۱۱ واحد فعال و ۶۶ واحد غیرفعال) توسط بانکها تملک شده‌اند.

وی در پایان از امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صمت خوزستان و بانک ملی برای حمایت از واحدهای صنعتی دانش‌بنیان استان خبر داد و توضیح داد: براساس این تفاهم نامه که با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان منعقد شده است مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ دار با نرخ سود ۱۴ درصد (به ازای هر واحد ۵ میلیارد تومان) در اختیار واحدهای دانش بنیان، نوپا و شتاب دهنده قرار می‌گیرد.