ساخت تصفیه‌خانه آبادان به دست چینی‌ها

خورنا: رئیس هیئت مدیره آبفای استان خوزستان از اجرای عملیات ساخت تصفیه‌خانه آبادان از برنده شدن یک شرکت چینی با همکاری یک شرکت ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: موضوع ساخت تصفیه خانه فاضلاب آبادان که مقرر شده از طریق فایناس خارجی انجام شود، با برنده شدن یک شرکت چینی و همکاری یک شرکت ایرانی به انجام می‌رسد.

وی افزود: همه مراحل و عملیات داخلی اجرای این طرح به پایان رسیده است و منتظر آن هستیم که بحث تبادل توافق نامه و انتقال وجه به بانک‌های مرجع ایران انجام شود و اعتبار مذکور به طور یکجا در اختیار پیمانکار عملیاتی قرار گیرد تا عملیات احداث تصفیه خانه آغاز شود.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان خوزستان تصریح کرد: در زمان حاضر زمین تصفیه خانه فاضلاب (واقع در جاده خسرو آباد بعد از استادیوم پنج مهر آبادان و خارج از حوزه شهری) تملک شده و کار دیوارکشی آغاز شده است و ظرف سال آینده عملیات اجرایی توسط شرکت چینی پیش بینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری آبادان تصریح کرد: در مدت پنج ماهی که از آغاز عملیات می‌گذرد معادل تقریبا سه سال عملیات اجرایی انجام شده است و این کار همچنان با قوت ادامه می‌یابد.

صنیعی‌نژاد اضافه کرد: پیش بینی ما بر این است که در سه سال در نظر گرفته شده برای اجرای عملیات یاد شده از طریق فروش اوراق مشارکت، در بیشتر مناطق شهری آبادان شبکه فاضلاب ایجاد و فاضلاب به صورت مدرن و بهداشتی جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه کار ۳۰ سال، ظرف سه سال باید به انجام برسد، گفت: این کار نیاز به همکاری و صبر و تحمل مردم دارد و امید می‌رود ظرف مدت مذکور بتوانیم مرحله به مرحله همه شهر آبادان اعم از شهری و شرکتی و تصفیه خانه را به اتمام برسانیم.