ابر و باد و خاک و باران همگی در کارند/ خوزستان در حصار طبیعت

خورنا: ساعاتی پیش در شهرهای مختلف خوزستان باد شدید به همراه گرد و غبار با بارش باران همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، وزش تندباد و گرد و غبار در شهرهای شمالی خوزستان با بارش باران همراه شد و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی خوزستان بارش باران از شامگاه گذشته به صورت پراکنده در شهرهای شمالی خوزستان آغاز شده است ولی ساعاتی پیش با همراه شدن این بارش‌ها با گرد و غبار شدید و وزش باد مشکلاتی برای مردم در مناطق شمالی استان ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش، بارش باران و تندباد در شهرهای شمالی خوزستان به نحوی بوده است که در شهرستان‌های شوشتر، گتوند و برخی از شهرهایی مانند گوریه و شرافت شاهد شکستگی درختان هستیم.

بارش باران در اکثر شهرستان‌های استان از جمله اهواز، آبادان و خرمشهر، شوشتر، گتوند، دزفول، مسجدسلیمان و لالی باعث خوشحالی کشاورزان و بهبود شرایط کشت در این شهرها شده است.

محصول گندم کشت شده در خوزستان در شرایط کنونی نیازمند آخرین آبیاری است و بارندگی‌های روزهای اخیر و آتی می‌تواند بهترین آبیاری برای محصولات در این مناطق باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خوزستان در سال‌های گذشته جزو سه تولیدکننده برتر کشور در محصول گندم به شمار می‌آید و به این دلیل توجه به کشت گندم در این استان بسیار زیاد است.