دستور عجیب طالبان: سر مانکن‌های زنانه را در مغازه‌ها بپوشانید!

منابع رسانه‌ای از دستور طالبان در افغانستان برای پوشاندن قسمت سر مانکن‌ها و مدل‌های پلاستیکی در مغازه‌های لباس زنانه پرده برداشتند.

به گزارش خورنا روزنامه الشرق الاوسط با اعلام این خبر نوشت، طالبان دستور داده است قسمت سر مدل‌های پلاستیکی در مغازه‌های لباس زنانه با کیسه‌های پارچه‌ای و یا پلاستیکی سیاه رنگ پوشانده شود.

طبق این گزارش، طالبان که پیشتر دستور داده بود سر تمامی مانکن‌ها باید از ویترین مغازه‌ها برداشته شود در پی مقاومت برخی مغازه‌داران و شکایت آنها از تاثیر این تصمیم بر جذب مشتری، ناگزیر به تغییر این تصمیم شده و اکنون خواستار پوشاندن سر آنها شده‌اند.

الشرق الاوسط در این باره نوشت: صاحبان مغازه‌ها باید میان اطاعت از طالبان و تلاش برای جذب مشتری تعادل برقرار می‌کردند. راه‌حل‌های متنوعی که آن‌ها ارائه کرده‌اند در خیابان «لیسه مریم»، یک خیابان تجاری طبقه متوسط​​ در بخش‌های شمالی کابل و متشکل از مغازه‌های لباس فروشی، کاملا مشهود است و ویترین‌های مغازه‌ها در این منطقه با مانکن‌هایی تزئین شده‌اند که سر همه آنها پوشیده شده است.

طبق این گزارش، “در یکی از فروشگاه‌ها، سر مدل‌ها با کیسه‌های طراحی شده از همان پارچه لباس پوشانده شده بود، که ما را به یاد دوران شیوع کرونا می‌اندازد، زمانی که خانه‌های مد ماسک‌هایی با رنگ‌ها و پارچه مشابه و همرنگ لباس‌ها تولید می‌کردند. برخی از مغازه داران نیز برای کاهش هزینه‌ها به پوشاندن سر مدل‌ها با فویل آلومینیومی روی آورده‌اند.”

الشرق الاوسط در ادامه گزارش داد که صاحبان این مغازه‌ها درصدد حفظ جذابیت کالاهای‌شان هستند و به همین منظور هر کدام ابتکارعملی را برای پوشاندن سر مدل‌ها در دستور کار قرار می‌دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *