نماینده چابهار: آقای رئیسی! نمی شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم و مردم در فیلترینگ

نماینده چابهار در مجلس گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد نمی شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم اما مردم دسترسی نداشته باشند

به گزارش خورنا معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس در نطق میان دستور اظهار کرد: بزرگان کشور و مسئولان ایران مقدس! شما را به خدا مردمانتان را دریابید، مردمان سیستان و بلوچستان سالیان درازی است که با امید به وعده های ما و شما شب و روز می گذرانند بس است دیگر.

وی افزود: از خدا بترسید و بترسیم که نا امید کردن خلق خدا ناروا است این بار درخواستم متفاوت است به حرمت مروتتان برچسب محرومیت را از استان، شهرها و روستاهای ما بردارید که با تزریق این واژه شوم بر اهل و دیار ما هیچ پیشرفتی حاصل نشد، بلکه انگیزه رشد از جوانان ما گرفته شد و در پناه این تعبیر نامناسب به سکون تن داده اند، ما محروم نیستیم و ما ثروتمندترینیم و هم منزل اقیانوسیم. دیار ما مهد عالمان، شاعران، اندیشمندان و دادخواهان است تمنا می کنم از انفورماتیک فیلمی نه از محرومیت بلکه از مظلومیت آن مردم و بی تدبیری ما به تماشا بگذارند خاضعانه اما مصرانه از اعضای هئیت رئیسه هم می خواهم اندکی به حرمت نه بنده بلکه به حرمت آن مردم سکوت را رعایت کنند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس عنوان کرد: عزیزان همین انسان هایی که در صف بنزین و آرد دیدید به خدا قسم اگر خطری مام میهن را تهدید نماید اولین کسانی هستند که سینه خود را برای وطن سپر خواهند کرد من جا دارد از عزیزان در کمیسیون انرژی که ۱۴۰۰ کیلومتر راه را در کمتر از ۴۸ ساعت پیمودند و درد این مردم را از نزدیک دیدند و همچنین از مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی تشکر کنم انشاالله در این سفر تدبیری عاجل بیندیشند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: همچنین از همکارانم در کمیسیون های فرهنگی، عمران و کشاورزی که انصافا نگاه ویژه به حوزه سواحل مکران دارند تشکر می کنم، با توکل به خدا و تعهد به وطن و ارداه آهنین و تلاش بی وقفه قطار توسعه شهر، استان و کشور را سرعت می بخشیم. رهبر انقلاب سال هاست بر توسعه سواحل مکران تاکید داشتند اما ما و مسئولان اجرایی چه کردیم جز همایش و نمایش و سیمنار .

سعیدی تاکید کرد: متولیان توسعه، توسعه یک فرآیند برون زا نیست که بتوان آن را تزریق کرد توسعه باید در شاخص های توسعه انسانی شکل گیرد با صف های طولانی بنزین چون دریایی ناپیداکرانه، حاشیه عظیم، نانوایی با آرادهای آغشته به خاک، کمترین سرانه فضای آموزشی، بیمارستانی با کمبودهای عدیده و بیمارانی افتاده در چنگال درد و افتاده در راهرو و تانکرهای آبی که خرید آنها به بهای تمام حقوق کارمندان و کارگران می انجامد به توسعه نخواهیم رسید اما جا دارد از زحمات مدیران جهادی نظیر وزیر نیرو، آقای فتاح ریاست بنیاد مستضعفان و آقای نیک زاد ریاست بنیاد مسکن به دلیل نگاهشان به سواحل مکران تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که بحث نگاه ویژه را کنار بگذارند و در عمل به دردهای استان سیستان و بلوچستان بپردازند همچنین عنایت داشته باشید که با توجه به شرایط آرامی که در کشور وجود دارد از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد نمی شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم اما مردم دسترسی نداشته باشند/ایلنا