آغاز عملیات گازرسانی به شهر چابهار با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان

عملیات گازرسانی به شهر چابهار با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران امروز در حاشیه آغاز عملیات گازرسانی به شهر چابهار اظهارداشت: با تدبیر وزارت نفت، خط انتقال ورودی گاز از ایرانشهر به چابهار با ۴۰۰ میلیون یورو انجام شده و طی ۲ ماه آینده تکمیل و گازدار خواهد شد.

مسلم رحمانی تصریح کرد: گازرسانی به شهر چابهار با اعتبار فاز اول به طول ۲۵۰کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم به طول ۳۵۰ کیلومتر به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از امروز اجرایی شده و طی یک سال و نیم آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: در هر قسمتی از شهر چابهار که عملیات لوله گذاری انجام شده باشد علمک نصب تا مردم از گاز بهره‌مند شوند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده گازرسانی به قصرقند در دهه فجر امسال آغاز می‌شود و در کنارک نیز اقدامات مطالعاتی طی چهار ماه انجام و سال ۱۴۰۲ پیمانکار انتخاب و شروع بکار می‌کند.

وی تصریح کرد: مطالعات همه شهرهای سیستان و بلوچستان با پنج شرکت در حال برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ است و در سال آینده که سال گازرسانی به سیستان و بلوچستان هست بسیاری از شهرها دارای گاز خواهند شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز گفت: برای مدیریت مصرف سوخت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیشتر در زمینه ایجاد راه‌اندازی جایگاه‌های سی ان جی بویژه در سیستان و بلوچستان توجه ویژه دارد.

نژاد علی بیان کرد: تجهیزات جایگاه های سی ان جی که هزینه‌های آن بیش‌از ۱۴میلیارد تومان است، بصورت رایگان در اختیار متقاضیانی که علاقمند به راه‌اندازی جایگاه سی ان جی هستند قرار می‌دهد.

وی افزود: هم‌اینک ۱۲ دست از تجهیزات جایگاه سی ان‌جی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته که سه جایگاه در سیستان و بلوچستان در حال بهره برداری و ۹ جایگاه دیگر هم حدود۵۰درصد عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده است.

امروز اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از جایگاه‌های سوخت شهرچابهار و ظرفیت‌های این شهرستان، جایگاه سوخت آهوران، جایگاه سوخت اداره بنادر و دریانوردی و شرکت توزیع گاز مایع واقع در پیکره صنعتی منطقه آزاد بازدید کردند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت شهر چابهار و توریستی بودن آن افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت برای رفاه و آسایش مردم امری ضروری است.

معین الدین سعیدی افزود: باید براساس قوانین و استانداردهایی که تعریف شده خدمات لازم ارائه تا رضایتمندی مردم حاصل شود.