یک منتقد: تلویزیون با نام سرگرمی به مخاطب آشغال می‌دهد

رضا درستکار منتقد سینما و تلویزیون می گوید این برنامه‌هایی که تلویزیون با نام سرگرمی می‌سازد، برنامه‌هایی هستند که هیچ محتوایی ندارند.

برنامه‌هایی که در تلویزیون با عنوان سرگرمی تولید می‌شود را دیده‌اید برنامه‌هایی که اساسا آورده چندانی برای مخاطبان ندارند، نه چیزی به آن‌ها آموزش می‌دهند، نه کمکی به افزایش سواد می‌کنند اگر کنی هم با دقت نگاه کنیم، مخاطب را هم جذب نمی‌کنند، مگر عده‌ای که از سرناچاری سراغ این فضا آمده‌اند تا اوقاتشان را بگذرانند.

رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو یا خبرآنلاین در این باره می‌گوید: از ابتدا قرار بود که صداوسیما یک سازمان مردم نهاد باشد که در خدمت مردم است، نه اینکه یک محتوای تولید شده را از جایی بردارد و آن را به عنوان محتوای خودش به مخاطب ارائه دهد. این افراد اشکالات و ناکارآمدی‌های مدیریت خودشان را می‌خواهند گردن مردم بیندازند.

او ادامه داد: تلویزیون به جای اینکه هر روز برنامه درست بسازد و افراد شایسته را به عنوان مهمانان خود معرفی کند، با یک مشت خزعبلات و برنامه‌های گفت‌وگو محور و مسابقه، صداوسیما را در پایین‌ترین سطح فکری قرار دادند.

این منتقد ادامه داد: شما برنامه‌های تلویزیونی را که در قالب سرگرمی به مخاطبان ارائه می‌دهند ببینید، کدام یک واقعا مخاطب را سرگرم می‌کند؟ کدام یک واقعا آورده‌ای دارد؟ تقریبا هیچ کدام، برنامه‌های مفید تعطیل شدند و تلویزیون از روی ناکارآمدی خود دست به ساخت مسابقه زده است.

او درباره محتوای ارائه شده در این برنامه‌ها گفت: برنامه‌های تلویزیونی مخصوصا آن‌ها که گفت‌وگو محور هستند، خود گویی و خود خندی است خودشان می‌خواهند دور هم خوش باشند فقط آن را در تلویزیون آورده‌اند، کسی هم نگاه نمی‌کند. این برنامه‌هایی که صداوسیما می‌سازد آشغال است در واقع این قبیل برنامه‌ها را trash TV با زباله‌های تلویزیونی می‌نامند. که هدفشان این است مغز مخاطبان را با همین محتواها پر کنند. اسم این برنامه‌ها نه اینترتینمنت است نه سرگرمی، فقط نشان دهنده بی‌کلاس بودن تلویزیون و مدیران و تشکیلات صداوسیما است.