تداوم فعالیت کشتارگاه صنعتی دام اهواز/ توجه به تذکرات دادستان

کشتارگاه صنعتی دام اهواز تعطیل نشده و با اهتمام ورزیدن به تذکرات دادستان خوزستان و رفع نواقص به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کشتارگاه صنعتی خوزستان، با توجه به اهمیت امنیت غذایی خوزستان و نقش مهم گوشت در سبد و سفره مردم، جلوگیری از گرانی و نایابی گوشت، مقابله با دلالی و سواستفاده دلالان، خلأ گوشت و فرآورده‌های گوشتی کشتارگاه صنعتی دام اهواز با رعایت همه دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده و تعطیل نشده است.

با توجه به بازدید دادستان خوزستان از کشتارگاه و روند کشتار دام با اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع نواقص اقدام و اصلاحات صورت گرفته است؛ همچنین دستگاه‌های جدید وارد شده در حوزه کشتار دام و حذف دخالت‌های انسانی علاوه بر افزایش میزان تولید باعث می‌شوند که شاخص‌های بهداشتی مورد نظر دامپزشکی به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته و هیچ‌گونه نگرانی از نظر بهداشتی در کشتارگاه و روند کشتار دام وجود ندارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تعطیلی کشتارگاه تنها موجب بیکاری قشر عظیمی از کارگران می‌شود آن هم در حالی که اولویت دولت انقلابی حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی جدید است؛ علاوه بر این حجم سرمایه بسیار بالایی در نوسازی و بازسازی کشتارگاه صنعتی اهواز هزینه و دستگاه های تمام صنعتی فرآوری و پاکسازی آلایشات دامی این کشتارگاه طراحی و با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال ساخته و برای نصب به کشتارگاه صنعتی دام اهواز ارسال شده است.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و اولویت کشور، صنعت گوشت یکی از صنایع مهم و اشتغالزا با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و علاوه بر آن یک زنجیره کامل از تولید تا مصرف و صنایع جانبی، تکمیلی و تبدیلی زیادی دارد که علاوه بر ارزش افزوده فراوان، اشتغال زیادی به صورت مستقیم وغیر مستقیم ایجاد می‌کند؛ بنابراین تعطیلی این واحد صنعتی علاوه بر خسارت‌های اقتصادی فراوان موجب ناامنی غذایی، برهم خوردن تعادل در بازار مصرف گوشت اهواز و رواج پدیده شوم کشتار غیرمجاز دام در نقاط مختلف شهرستان می‌شود.

گفتنی است، کشتارگاه صنعتی دام اهواز تنها کشتارگاه موجود در کلانشهر اهواز است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال شده و مشغول خدمت‌رسانی در حوزه تأمین گوشت قرمز است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *