کشف ۷ قبضه کلاشینکف در آبادان

فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری 3 عضو باند قاچاق سلاح و مهمات در آبادان خبر داد و گفت: از این افراد هفت قبضه کلاشینکف و دو قبضه سلاح شکاری کشف شد.

به گزارش خورنا سردار سید محمد صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با هوشیاری، تلاش شبانه‌روزی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت ۳ نفر عضو باند قاچاق سلاح که با ارتباط‌‍‌گیری با قاچاقچیان یکی از کشورهای همسایه اقدام به ورود محموله سلاح و مهمات به داخل استان می کردند، مطلع شدند.

وی به اهمیت و حساسیت این برهه زمانی و احتمال بهره گیری از اینگونه سلاح ها برای اهداف ضد امنیتی اشاره کرد و افزود: قاچاقچیان مزبور محموله سلاح را جهت توزیع در سطح استان به شهرستان آبادان منتقل کردند، که ماموران پلیس با تسلط اطلاعاتی قبل از هرگونه اقدام بلافاصله مخفیگاه و محل دپوی محموله‌ها را با همکاری رده همنام خود در شهرستان آبادان شناسایی و طی یک عملیات مقتدرانه زیر ضربه قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در این عملیات مقتدرانه ۹ قبضه سلاح غیر مجاز شامل ۷ قبضه کلاشینکف و ۲ قبضه اسلحه شکاری کشف شد.

وی در ادامه نیز از اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به مدت ۴ روز در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۶۵ نفر دستگیر و ۹۳ قبضه سلاح غیر مجاز،و همچنین ۷۷۰ عدد فشنگ کشف شد.

سردار صالحی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی، در پایان اظهار داشت : امنیت خط قرمز پلیس است و با فرد یا افرادی که قصد خدشه‌دار کردن امنیت مردم را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد خواهیم کرد.